• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss-suget är åter igång!

SwedishMade

Cartier
Jag var sugen på en tills jag kom på att det var den släta boettringen jag gillade och då var det ju datejust som gällde, då har man större utval av urtavlor, armband etc..
 

DrDre

Patek
Mitt sug är helt enormt... Är det någon ägare som testat läderband på den? Lägg gärna upp bilder på det då! :)

Jag har kört med läder på min. Just nu är det RubberB som gäller. Här är några bilder som kanske kan vara av intresse och lite vägledning? Jag ska kolla igenom photobucket senare och se om jag hittar ngra bättre.







Jag hade tidigare vit urtavla och en orange cordurarem. Rätt rolig kombination.



Här bilderna som fick mig att köpa en Milgauss från början. (Stulna).



 

Chagall

Cartier
Jag har kört med läder på min. Just nu är det RubberB som gäller. Här är några bilder som kanske kan vara av intresse och lite vägledning? Jag ska kolla igenom photobucket senare och se om jag hittar ngra bättre.







Jag hade tidigare vit urtavla och en orange cordurarem. Rätt rolig kombination.



Här bilderna som fick mig att köpa en Milgauss från början. (Stulna).



Tackar! :) Passar på gummi iaf!
 

Samps

Cartier
Jämfört med en 16760 så är den betydligt större och tyngre. Väldigt gedigen klocka.
image.jpg
image.jpg


image.jpg
 

OBRKV

Cartier
Lite OT, men den lite bredare boettringen ( och hata-eller-älska-blixten) är en blinkning till Milgaussens första generation. Fantastiskt snygg.

Ja, första generationens Milgauss, även ref.1019, är helt fantastiska. Nackdelen är ju priset. Annars hade jag inte tvekat en sekund på ref.6541!
 

jabla

Sarlacc
Var som sagt sugen på en tills jag provade men köpte nyss en Ingenieur och är helnöjd fastan jag är en Rolexguy.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har sett Milgauss med både svart och blå tavla irl och jag måste säga att jag föredrar den svarta, tycker personligen att den är mer balanserad och ren. Skulle välja den om jag skulle välja någon, men det är ju självklart en smaksak. Den gröna ringen är magisk.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Älskade min GV. Kommer garanterat att köpa en till!

Jag har tunnare handleder än de flesta och gillar inte för stora klockor, som någon sa tidigare så upplevs den inte större än sina 40mm.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag tänkte låna den här tråden lite - är sjukt sugen på den gamla varianten (utan färgat glas) och svart tavla. Jag ser bland annat att Jälmers Ur haft en sådan ute i ett par omgångar nu: http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Milgauss_116400_Toppskick_60736674.htm?aw=1

Min fråga är egentligen vad ni tror om marknadsvärdet för ett sådant här ur? ÄR 42 000 kr värt att betala, även om den inte är svensksåld?

Du gör aldrig ett bra köp hos en handlare, blir alltid dyrare i och med att handlaren har omkostnader och en privatsäljare inte har det. Tycker du att klockan är värd 42 000 kr så kör, men köp inte från Jälmers Ur. Läs den här tråden varför.
 

DrDre

Patek
Jag tänkte låna den här tråden lite - är sjukt sugen på den gamla varianten (utan färgat glas) och svart tavla. Jag ser bland annat att Jälmers Ur haft en sådan ute i ett par omgångar nu: http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Milgauss_116400_Toppskick_60736674.htm?aw=1

Min fråga är egentligen vad ni tror om marknadsvärdet för ett sådant här ur? ÄR 42 000 kr värt att betala, även om den inte är svensksåld?

En snabb titt på chrono24 ger vid handen att 42 verkar vara ett snittpris. Du får ett års garanti och utifrån bilderna så ser den ut att vara i bra skick. En Milgauss blir lätt repig så ett lite hårdare liv syns direkt (om man inte polerar den).

Iom att den är från 2009 så bör du förhöra dig om servicehistoriken. Om den måste direkt in på service så hamnar du runt 46-47 och det är nog i svettigaste laget.
 
L

LadyA

Guest
Jag tänkte låna den här tråden lite - är sjukt sugen på den gamla varianten (utan färgat glas) och svart tavla. Jag ser bland annat att Jälmers Ur haft en sådan ute i ett par omgångar nu: http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Milgauss_116400_Toppskick_60736674.htm?aw=1

Min fråga är egentligen vad ni tror om marknadsvärdet för ett sådant här ur? ÄR 42 000 kr värt att betala, även om den inte är svensksåld?


Ser att certifikat inte följer med denna klocka, vilket är värt att notera. En bekant köpte nyligen just en sån här klocka från i full set från 2011 för 40.000 kr (av privatperson).
Personligen tycker jag det är en av Rolex finaste modeller! :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har tidigare varit väldigt sugen på en Milgauss, 116400GV. Sen köptes en 16570 som snabbt byttes ut till en gammal 1675. Nu har jag haft den ett tag och suget efter Milgauss väcktes vid liv inatt. Har testat en väldigt hastigt för något år sedan och minns inte hur den kändes på armen. Jag, med mina taniga handleder, vill minnas att den kändes väldigt stor.

Ni som har/haft (nyare) Milgauss, hur upplever ni den i storleken? Posta gärna bilder där ni har jämfört med andra klockor!

rx374_im.jpg

Bild från internet, bara för att.
Vad räknar ni till taniga handleder eg?
 

jurjohn

Breitling
Tack för tipsen! Den för 40 000 kr verkar ju ha varit en mycket bättre deal. Kanske slår en signal till dem, men att döma av den länkade tråden och brist på certifikat ser det inte ut som att någon deal är runt hörnet direkt tyvärr. Det får bli till att leta vidare.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tack för tipsen! Den för 40 000 kr verkar ju ha varit en mycket bättre deal. Kanske slår en signal till dem, men att döma av den länkade tråden och brist på certifikat ser det inte ut som att någon deal är runt hörnet direkt tyvärr. Det får bli till att leta vidare.

Nu vet jag inte vad din budget är men det går att få väldigt bra rabatt på just Milgauss i butik.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Testade denna hos Hq Milton när jag var där. Riktigt grym tycker jag :)

image.jpeg


Har för övrigt haft en gv med svart tavla. Trevlig modell men kom inte överens med alla polerade ytor.
 
Topp