• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milgauss

oskarponken

Panerai
Har oväntat och plötsligt blivit jävligt sugen på en Milgauss. Några ägare på forumet som har lust att knuffa mig över kanten med lite omdömen och bilder? Vid köp ryker min 16710 men jag velar som satan...
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag har en Milgauss GV, det var ett spontanköp men som fallit väldigt väl ut, den är bra storlek och en smula ovanlig. Det jag gillar mest är dock detaljerna, det gröna glaset, sekundvisaren och de olika nyanserna i tavlan. Jag kan verkligen rekommendera :)
y9ege4yh.jpg


// Danne
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Finns det någon anledning till det gröna glaset?

Grönt glas finns bara på specialversionen GV. Grönt är ju Rolex signaturfärg, men jag minns inte om det var för att det var typ 50 års jubileumsmodellen för Milgauss eller om det bara var en limiterad variant. I vilket fall är GV med grönt glas mer exklusiv/ovanlig/limiterad än en vanlig Milgauss
 

Ricrob

Patek
Äger eller har inte ägt ngn men GV'n ligger i min Rolex top 5 hög iaf. Egen, diskret men med utstickande detaljer och framförallt en tuff jäkel! Jag hade tveklöst bytt om jag vore du! Lycka till!
 

Ricrob

Patek
O
Grönt glas finns bara på specialversionen GV. Grönt är ju Rolex signaturfärg, men jag minns inte om det var för att det var typ 50 års jubileumsmodellen för Milgauss eller om det bara var en limiterad variant. I vilket fall är GV med grönt glas mer exklusiv/ovanlig/limiterad än en vanlig Milgauss
Och snyggare! ;)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Från Rolex hemsida :)

The Milgauss GV features a black dial with luminescent orange hour markers at 3, 6 and 9 o'clock, interspersed with white hour markers. A green sapphire crystal – with a twist of lime – produces light reflections while preserving optimal legibility. Yet another Rolex first, inspired by the brand's corporate colour.

// Danne



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

oskarponken

Panerai
Jag har en Milgauss GV, det var ett spontanköp men som fallit väldigt väl ut, den är bra storlek och en smula ovanlig. Det jag gillar mest är dock detaljerna, det gröna glaset, sekundvisaren och de olika nyanserna i tavlan. Jag kan verkligen rekommendera :)
y9ege4yh.jpg


// Danne

Snygg! Hur upplever du att den bär jämfört med lite äldre sportrollar? Känns den liten?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Snygg! Hur upplever du att den bär jämfört med lite äldre sportrollar? Känns den liten?

Storleken är väl ungefär som en Datejust 2, dvs stor. Jag tycker den är kul och annorlunda. Tycker dock att de skulle passa bättre med mattslipat armband. Tycker inte riktigt att blingarmbandet passar färgsättningen.
 

_jonte

Patek
Grönt glas finns bara på specialversionen GV. Grönt är ju Rolex signaturfärg, men jag minns inte om det var för att det var typ 50 års jubileumsmodellen för Milgauss eller om det bara var en limiterad variant. I vilket fall är GV med grönt glas mer exklusiv/ovanlig/limiterad än en vanlig Milgauss
Är inte det gröna till för att symbolisera blyglas; alltså glas som det blandats bly i för att skydda mot strålning? Eller så har jag missuppfattat det hela... :rolleyes:
 

DrDre

Patek
Snygg! Hur upplever du att den bär jämfört med lite äldre sportrollar? Känns den liten?

Jag tycker att den känns större och även betydligt tyngre. Jag har inte mätt, men skulle tro att urtavlan är betydligt större än på sportrolexarna. Den gamla klassiska DJ har ju exakt samma storlek som Subarinern (16610) och Milgaussen är ju ca 5mm större än DJ'n så utan att veta så skulle jag ändå gissa att Milgaussen (och DJII och DDII) har de största urtavlor Rolex gjort.

Den passar väldigt bra på rem. Den känns då lite mindre och lättare och det blir också lite mindre blankt. Själv köpte jag en ny urtavla för ett tag sedan men här kommer några bilder på båda:












Här är en stulen bild, men det är väl något sådant armband jag ska försöka få tag i någon gång

 

DrDre

Patek
Finns det någon anledning till det gröna glaset?
När Milgaussen först släpptes, så gick det mycket rykten om att den grönglasade varianten bara skulle säljas under en kortare tid. Så priserna på beg gick upp rätt rejält. Ryktet stämde dock inte och den har funnits kvar i sortimentet Priserna sjönk en del efter den första hysterin. Vilken som är vanligast idag av de tre (svart, vit eller grönglasad) har jag ingen aning om.
 

DrDre

Patek
Sanslöst snygg den var med bara ett svart natoband! Har prutat vilt på Schipol en gång, enligt utsago från personalen säljs det knappt några Milgauss alls...

Jo jag har hört rykten om att den säljer rätt dåligt, tom så dåligt att det också ryktas om att den ska läggas ned. Det är ju i så fall tredje gången man lägger ned den pga svag försäljning. Vi får väl se vad som händer nu när nyheterna kommer nästa vecka. Vet inte exakt nypriset på den men har för mig att den ligger lite över DJ II, men däremot går det ju att få tag i en i fint skick beg för runt 35, kanske tom lite lägre, och då tycker jag att man får mkt för pengarna.

Jag tycker också att den passar bra på någon sorts rem. Precis som med GMT II C så blir det väldigt mycket blankt med både polerade bandhorn och blanka mittlänkar. Med en rem lugnar det ju ner sig lite. GMT II C lyfter ju väldigt mycket och blir ju ruggigt snygg på ett Rubber B. Har funderat lite på ett sådant till min också.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Jo jag har hört rykten om att den säljer rätt dåligt, tom så dåligt att det också ryktas om att den ska läggas ned. Det är ju i så fall tredje gången man lägger ned den pga svag försäljning. Vi får väl se vad som händer nu när nyheterna kommer nästa vecka. Vet inte exakt nypriset på den men har för mig att den ligger lite över DJ II, men däremot går det ju att få tag i en i fint skick beg för runt 35, kanske tom lite lägre, och då tycker jag att man får mkt för pengarna.

Jag tycker också att den passar bra på någon sorts rem. Precis som med GMT II C så blir det väldigt mycket blankt med både polerade bandhorn och blanka mittlänkar. Med en rem lugnar det ju ner sig lite. GMT II C lyfter ju väldigt mycket och blir ju ruggigt snygg på ett Rubber B. Har funderat lite på ett sådant till min också.

Har burit min på grått Nato sen dag 1. Nytt är ett Nato i mocka köpt här på forumet. Fint tycker jag.

x0x5J2M.jpg
 

jabla

Sarlacc
Gillar den men när jag provade live på Rob E tyckte jag att den var för hög för min handled på 18cm.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle jag köpa en Milgauss så skulle de bli den vanliga svarta. De övriga två gillar jag inte riktigt, blir lite lustiga färgkombinationer

Bra att du slängt på lite andra armband i stället för länken, ger ju bra variation samt ger den en originell look :D
 

DrDre

Patek
Skulle jag köpa en Milgauss så skulle de bli den vanliga svarta. De övriga två gillar jag inte riktigt, blir lite lustiga färgkombinationer

Bra att du slängt på lite andra armband i stället för länken, ger ju bra variation samt ger den en originell look :D

Jag har eventuellt köpt ett Rubber B (säljaren har skickat det och det kommer imorgon och om det passar så köper jag det). Jag tror det kommer att bli väldigt snyggt. Jag kan ta lite bilder och skriva några rader när det kommit på plats.
 
Topp