• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min allrounder. Vilken är din?

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Det jag menar är att man inte måste lägga alla pengar man får över på en dyr klocka, men det är pinsamt att köpa något som liknar originalet. För mig är det som att köpa en kopia, minus alla värdelösa villkor för dom som tillverkar skiten.

Som en kopia... Det du menar är att, i mitt fall med min Smiths som du bakade in i det hela, så skulle antingen Miyota eller Eddie på TImefactors använda barnarbetare, slavar eller dylikt?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Som en kopia... Det du menar är att, i mitt fall med min Smiths som du bakade in i det hela, så skulle antingen Miyota eller Eddie på TImefactors använda barnarbetare, slavar eller dylikt?


Hmm, njae, det jag menade var att: en anledning till att kopior är billiga är att de använder sig av tvivelaktiga tillverkningsmetoder. Men att detta inte kan appliceras på Steinhardt och liknande märken utan det är allt annat tycker jag är tvivelaktigt. (Typ sno design)
 
Varvar dessa för det mesta...

624C1B34-FC0E-41F9-8137-CAE85FBBE71D-666-000000FAEA4EC845_zpsc3680eed.jpg


4EDE4918-8066-43DB-857A-77B78D425D0C-1908-0000026D50D57D86_zpsd2935d21.jpg
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Inte per automatik, däremot så kan jag tycka att en guldrolex med ett pengarband är lite bling, dvs. lite för mycket för den svenska traditionella stilen.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Och för att den är för mycket för den svenska traditionella stilen (läs världens tråkigaste) så är den idiotisk också..? I fuck'n hate jante...
Nja, kombinationen tycker jag är märklig eftersom det är en allroundklocka, dvs. en som man kan använda i alla lägen. Jag antar att en sådan klocka är lite mer diskret. Hur tänker egentligen personer som använder guldrolex med pengarband? Något budskap de vill sända ut till allmänheten eller?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte per automatik, däremot så kan jag tycka att en guldrolex med ett pengarband är lite bling, dvs. lite för mycket för den svenska traditionella stilen.
Haha, hur kul är det om alla bär beiga ur? Sedan har jag ingen önskan om att smälta in i den stora massan. Dock får jag erkänna att den oftast sitter på ett konservativt stingrockeband.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Haha, hur kul är det om alla bär beiga ur? Sedan har jag ingen önskan om att smälta in i den stora massan. Dock får jag erkänna att den oftast sitter på ett konservativt stingrockeband.
Okej då vet vi det, att du inte vill smälta in. Ja svart band låter bättre, och mer traditionellt.
 

SSL

Audemars
För mig är det fullständigt oförståeligt att man ens köper dessa klockor som inte ens försöker göra något litet eget, någon tvist eller något annorlunda. Man snyltar bara på en schysst dinka.

Den som avses:

"bild"

Samma som ovan...

Jag är fullkomligt oförstående till att folk köper det här skräpet...

"bild"

Nåväl...

Detta är min allrounder.

"bild"

Fan vad trist. Hur kommer det sig att marknaden ser ut så här? Det är ju rena kopior, av vad jag förstår det, seriösa urmakare? Jävligt tråkigt enligt min mening. Detta finns ju dock inom alla områden (kläder bl.a), men just vad gäller ur blir det extra tydligt på nåt sätt.
 

par

Patek
2-Faktor
Hehe, du skriver det jag skrev ungefär. :)

Det jag menar är att man inte måste lägga alla pengar man får över på en dyr klocka, men det är pinsamt att köpa något som liknar originalet. För mig är det som att köpa en kopia, minus alla värdelösa villkor för dom som tillverkar skiten.

Finns massa kul i samma prisklass, alla möjliga klockor från Tissot, Certina, Longines, Seiko och kanske vissa Oris. Kör på det istället :)

Håller med dig på många sätt. Det finns för mycket bra klockor med egen stil och design att välja på för att välja en "kopia" av något annat.
 

Sond

Patek
På ett sätt har jag ingen allroundklocka. Känner inte att någon jag äger passar i alla situationer, om en med skohorn. Personligen tycker jag det är extremt få klockor som för mig skulle kunna spela den rollen. Jag tror nästan enbart en Sub som är lite sliten är den enda. Men tråden fick mig att stanna till och fundera. Oavsett om jag nu äger en vissa klocka kan jag tänka att en Rolex DD inte riktigt passar i lekparken och en del homager inte riktigt passar till kostym.

Men skulle jag till slut välja ut någon får det bli denna:
null-13.jpg
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Finns det något denna inte passar till ...... Bäst att fråga Wotten0 direkt, hen verkar ha svar på allt ....;)

DcLTGpW.jpg
Mja, den rolexen var ju lite mindre blingig jämfört med många andra som talats om idag. Även fast märket är aldeless för stort och iögonfallande så ser klockan relativt stilren ut. Eftersom den liknar vissa steinhart och seikomodeller så är den väll "okej".
 
Topp