• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min egen secret santa

mruhr

Panerai
2-Faktor
Det är väl så att man med åren blir mer och mer glömsk och till slut kan man komma till ett läge där man kan överraska sig själv...

Slut på gaggandet.

Ett paket hämtades ut på posten
IMG_20151216_120540.jpg


Jag var spänd av förväntan, slet upp det och såg att någon lagt ner mycket tid på att förpacka innehållet väl
IMG_20151216_120617.jpg


Till slut uppenbarade sig en låda med...kryptonit?
IMG_20151216_120645.jpg


Något stort uppenbarligen med tanke på lådan. Kan inte veta vad det är, känns som att något försöker vara väldigt hemligt och det får mig att känna mig som en rövare som dyker långt långt ner på djupet för att skända ett skepp...
IMG_20151216_120711.jpg
Vad är då detta? Bättre än Spaghetti?
IMG_20151216_120838.jpg

Och så slutligen ett wristshot

IMG_20151216_120934.jpg


En Anonimo Polluce som är knappt använd och i ett riktigt fint skick som jag tänkt använda och inte som tidigare ägare låta samla damm.

Modellen har en intressant historia som bidrar till att jag tycker att den är så grym. En stor fördel är att man bör kunna duscha med den också har jag hört...

Ha en härlig dag
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Här kommer lite info också:

Base Caliber eta 2824
Power Reserve (h) 40 h
No. of Jewels 21
Frequency 28800 A/h
Case diameter 42 mm
Waterproof 120 ATM
Glass Sapphire Glass
Referens: 2003
 
Topp