• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min första fina klocka

Vet inte vad som gäller specifika märken...tyvärr.:)
Jag tror vi är på samma bana :)
Hur är det med andrahandsvärdet på Tudor Black Bay eller Breitling Superocean 2?
Har alla Tudor Black Bay klockor inhouse urverk? Om inte, hur kan man ta reda på det?
BB36 och 41 som släpptes förra året verkar klara sig hyfsat. Sett några här som sålt sina för 19-21k. Köper du på rätt ställe i Europa så är det vad du får ge. Jämfört med svenska priser är det dock 5k ner ungefär eller 20% ner från svenska listpris.

Det är inte taxfree, utan ett undantag att priserna på Heathrow är rabatterade med summan motsvarande lokal moms.
Har hört om det, tror det är så att Tudor och Rolex inte får det numera :(

Efter mycket forskande och tänkande så har jag bestämt mig, det blir en Tudor Pelagos. Den har allt! Om det inte vore för era tips så hade jag förmodligen köpt en klocka jag inte hade varit nöjd med längre fram.

Tack!

Wow tack för ert engagemang och alla svar! :)
Tudor Black Bay verkar vara ett riktigt bra alternativ, kände inte till det märket tidigare men vilken klocka och historia! Jag måste få klämma och känna på båda klockorna för att sedan bestämma mig vilken det blir.

När det gäller att förhandla pris med AD kan dom gå ner 10-15% eller rör det sig om 2-5%?
På breitling är 10-15% definitivt möjligt, har sämre koll på Tudor men har fått för mig att det kan vara lite svårare där?
Hur som helst, fina klockor båda två, ta den som framkallar det fånigaste flinet :D

Tillbaka
Topp