• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vimanski

Breitling
Hej! Som mitt första inlägg på detta forum så skulle jag behöva be om lite hjälp gällande köpet av min första klocka.
Jag har tittat på Hamilton Khaki King Automatisk med stål- och läderarmband och har lite svårt att bestämma mig där.
Stål: http://www.creationwatches.com/prod...king-automatic-h64455133-mens-watch-2320.html
Läder: http://www.creationwatches.com/prod...king-automatic-h64455533-mens-watch-2322.html
Jag undar även om creationwatches.com är en sida att lita på? Jag har läst mycket bra om dem men även mycket dåligt i form av dålig kundtjänst m.m... Om man skulle beställa därifrån, hur mycket moms och tull skulle tillkomma ungefär på det priset?
De andra klockorna jag har tittat på Seiko SARB033 och SKX077, men där har jag svårt att hitta en sida som säljer dessa. Jag antar att det är beställa från utlandet som gäller för Seiko, och vilka sidor är bra där?

Om ni även skulle kunna ge lite tips om vilken klocka som jag bör välja och varför så skulle det uppskattas! Tack på förhand.
 

Greven

Audemars
Välkommen till KS!

Personligen skulle jag satsa på Seiko. Creation Watches är okej att handla av, har själv köpt av dem 4-5 gånger. Snabb leverans. Det som varit diskussion på forumet är några som upplevt de fått klockor från CW med lite problem med urverk. Det finns dock en stor mängd på forumet som köpt därifrån utan några problem alls.

Räkna med 25% påslag av priset för skatt och tull.

Lycka till!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Välkommen hit!

Jag har handlat av CW en gång utan problem. Det finns en del som handlat där som haft problem med urverken, har för mig att det rört sim om seiko skx i alla fall. Min funkade dock fint så länge jag behöll den.

Jag skulle köra på en sarb, det är otroligt mycket för pengarna. Dessuom tycker jag inte om den hamilton du visade, det klickar inte för mig.

Som skrivet innan så köp på länk om möjligt. Mycket enklare att komplettera med läder i efterhand.

Lycka till. Köp den klocka du tror att du tycker bäst om!
 

vimanski

Breitling
Tack för välkomnanden och svaren! Har tittat runt lite under tiden och lyssnat på er och kommit fram till att länk är det som gäller. Seiko SARB ser ju faktiskt grymt fin ut och blir nog en fin klocka att starta en samling på. Men då måste jag fråga, vilken sida är bäst att beställa ifrån? Finns det japanska sidor som är billigare än CW och även säkrare?
 

Subby

Rolex
Ett roligt alternativ till Sarb033 :)
image.jpeg
image.jpeg
 

JohnDoe

Rolex
Tyvärr har jag lite dålig koll på alla sidor i asien som säljer seiko men har sett många trådar här om olika mer eller mindre bra sidor. Sök lite här på "seiko japan beställa" så bör det dyka upp bra tips, finns en tråd om c24 handlare också. Hittar du inte någon bra tråd så ge det till imorgon så hinner du nog få lite bra svar här.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/creation-watches-varning.51466/
Läs den och bestäm dig därefter. Kan rekommendera monsterwatches.eu , han som driver sidan kan fixa de flesta modellerna. Några 100kr extra jämfört med opålitliga säljare men han är riktigt bra att ha att göra med och skickar från EU. Klockmaster Globen säljer också SARB, eller har i alla fall sålt SARB-modeller tidigare.

Står valet mellan SEIKO och något annat så kör alltid på SEIKO. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag gillar seiko, men den där Hamiltonen är riktigt fin. Gå mot strömmen vettja. Du blir nöjd vilken du än väljer. Ta den du tycker är finast. Välkommen.
 
Röstar nog på SARB:en och tyvärr så kan jag inte rekommendera CW, handlat där och blivit massa strul och nu kommer reparation dröja mellan 6-12veckor. Seiko kan du handla hos seiyajapan, mycket bra service och snabb leverans. Beställde nämligen en SARB033 därifrån ganska nyligen och är hur nöjd som helst
 

vimanski

Breitling
Tack för alla välkomnanden igen och för alla åsikter, inte van med att alla är så hjälpsamma i ett forum! Har haft fullt upp med plugg hela kvällen så haft svårt att titta tillbaka i min tråd. Har just nu en kompis i Bangkok som ska titta lite på varuhusen där för att se om det finns nå Seiko där (vilket det borde finnas och förhoppningvis gör). En SARB033 ska i alla fall införskaffas, hur vet jag inte än men det återkommer jag med! Men med min beslutsångest så kommer det kanske ta ett tag...
 
Topp