• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första månfas...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snajdig! Stort grattis! Den vill man ju gärna kika närmare på nån gång! Ser fram emot fler bilder och recension :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Erik O

Breitling
Grattis!
Den kommer du reflexmässigt ta fram varje gång du ser en fullmåne. :)

Jag har en likadan, men den är på spa hos fabriken. Nu när jag ser dina bilder så saknar jag den.
 

Camo00

Patek
Kollade bilderna igen nu och måste kolla om nån vet: vad gör de dubbla svanhalsarna på balansen? Nån speciallösning gissar jag, men hur och varför?? :)
 
C

China

Guest
Kollade bilderna igen nu och måste kolla om nån vet: vad gör de dubbla svanhalsarna på balansen? Nån speciallösning gissar jag, men hur och varför?? :)

Svanhalsarna underlättar justering av gångavvikelsen och regulering. Typiskt för klassiska urverk och en del "high end" Kineser, 47 juveler, china stripes och microrotor ger en ledtråd om vart Glashütte sneglat när man utvecklat det här urverket. Inte sagt i någon negativ bemärkelse, tvärt om.:)
 

Gentle_Giant

Cartier
Tack för alla gratulationer! Är supernöjd :) Ska se till att knäppa lite bättre bilder och ge er en recension framöver.

Bjuder på en kvällsbild!

gaqa8ama.jpg
 

Ajax

Omega
Oj oj oj, vilket underbart köp :) Suktar själv efter en fintysk så småningom, kul med lite (inte så lite) teasers :)
 

JayJay

Rolex
Det här är en av de där klockorna som gör mig mållös. Gratulationer känns nästan överflödiga. Men va fan... Grattis
 
Topp