• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min första paketöppning

Congratz dude! Du kommer vara så nöjd. den är en riktig klassiker.
Jag är sjukt nöjd med min 74:a

Tack igen för alla glada påhejningar :)

Jag var in till sta'n igår (Luleå) och lät Fritz Olsson (guldsmed/urmakare) titta på den (första tjejen som hjälpte mig hade noll koll men den andra hade rätt hyfsad koll på modellen) och en service via dom skulle gå på 5400:- men den gjordes inte lokalt i Luleå längre utan klockan skickades ned till Stockholm. I det priset ingick "allt" inklusive polering av boett samt nytt glas också.

Jag stack sen in huvudet hos stans enda(?) riktiga urmakare Klockslaget bakom Shopping (enda jag känner till i alla fall) och han tände på 100 cylindrar på dinkan. Han halade snabbt fram en 67'a han hade köpt sig själv för en tid sen med härlig patina på. Efter ens stunds jämförande av klockor så sa han att en full service skulle kosta ungefär 4500:- via honom då det är mycket jobb. Ett glas gick på ca 400:- sen.

Det var ju någon som frågade vad en service kunde kosta, det kanske är billigare i Göteborg eller Stockholm pga lokal konkurrens?

/Rikard

Tillbaka
Topp