• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min första Rolex. Sea dweller via chrono24? Tips mottages tacksamt!

Hej Alla Klockälskare!
OBS! NOOBTRÅD! Läsning sker på egen risk!!

Tänkte köpa min första Rolex, det är äntligen dags.
Efter mycket om och men tänkte jag att en Sea dweller är den jag fastnat mest för.
Jag vill ha datumet, men inte bubbland; därför tänkte jag ovan och ingen submariner.

Jag hittade då dessa:
1. Chrono24
2. Blocket

Frågor:
1. Vågar jag köpa via chrono24. Priset är lite billigare där.
2. Har jag gjort ett korrekt val? Vill helst inte tappa för mycket värde med åren, det är rätt mycket pengar (för mig iaf).

Senast ändrad:
Du får helt enkelt köpa säljaren på chrono24, känns allting reko bör det inte vara några konstigheter. Finns ju också möjlighet till ”trusted checkout” vilket eliminerar riskerna ytterligare.

Den på blocket tycker jag känns alldeles för dyr, har inte hängt med riktigt i Sea-Dwellerns prisutveckling men jag anser att du bör hitta ett fint exemplar närmare 60k.
Lycka till! :)

Du får helt enkelt köpa säljaren på chrono24, känns allting reko bör det inte vara några konstigheter. Finns ju också möjlighet till ”trusted checkout” vilket eliminerar riskerna ytterligare.

Den på blocket tycker jag känns alldeles för dyr, har inte hängt med riktigt i Sea-Dwellerns prisutveckling men jag anser att du bör hitta ett fint exemplar närmare 60k.
Lycka till! :)
Den till höger på din arm, vilken är det? Skitsnygg!

Hej Alla Klockälskare!
OBS! NOOBTRÅD! Läsning sker på egen risk!!

Tänkte köpa min första Rolex, det är äntligen dags.
Efter mycket om och men tänkte jag att en Sea dweller är den jag fastnat mest för.
Jag vill ha datumet, men inte bubbland; därför tänkte jag ovan och ingen submariner.

Jag hittade då dessa:
1. https://www.chrono24.se/search/inde...searchTaskId=875988&sortorder=5&dosearch=true
2. https://www.blocket.se/vi/78224209.htm

1. Vågar jag köpa via chrono24. Priset är lite billigare där.
2. Har jag gjort ett korrekt val? Vill helst inte tappa för mycket värde med åren, det är rätt mycket pengar (för mig iaf).
Hej och välkommen!
Ta alltid skärmdumpar på det du länkar till för länkar blir gamla och då är tråden värdelös.
Jag får ingen klocka på första länken exempelvis.

Tyvärr kan jag inte bidraga till om värdet på modellen är bra eller dåligt men tycker du gjort ett bra val

Hej och välkommen!
Ta alltid skärmdumpar på det du länkar till för länkar blir gamla och då är tråden värdelös.
Jag får ingen klocka på första länken exempelvis.

Tyvärr kan jag inte bidraga till om värdet på modellen är bra eller dåligt men tycker du gjort ett bra val
Tackar! Absolut, skärmdump finns nedan:
3l4m8sg.jpg

Bilagor

• sdw.JPG
    sdw.JPG
    70.6 KB · Visningar: 2
Jag vet inte var i landet du bor men jag köpte min hos jälmers ur i Borås. Vill du köpa begagnat så är han den jag hittat som är seriös och kan sin sak.

Ja i den prisklassen bör det vara fullset. Men kan du hitta en runt 50-55 som inte är det borde den ändå behålla sitt värde om den är i bra skick.

Jag vet faktiskt inte, men jag antar att det är väll det som är bäst för att behålla andrahandsvärdet?
I den här prisklassen vill jag förlora så lite pengar som möjligt över tid.
Köper du fullset så betalar du för fullset och således får betalt för fullset när du säljer. På samma sätt om du köper utan tillbehör.

En fantastisk klocka för övrigt :)
F1FA4AA5-8AC4-429C-B8DA-898D38226C95.jpeg

Har du provat den? Tänker främst på att den är rätt biffig jämfört med Subben.
/ Partypooper
C1749E2C-94F5-4659-A707-B7D1780D2046.jpeg

Tillbaka
Topp