• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första "Swiss made"

vonhall

Rolex
Bara att stämma in i hyllningskören och gratulera! Har själv varit väldigt het på Zenith sedan i våras då det var en vit Zenith som låg ute ett tag till försäljning. Så i framtiden så kommer det definitivt att sitta en Zenith på min muskliga handled :)
 

Snårtas

Rolex
Grymt fin den där, stort grattis! Nu vet jag var den är och var JAG ska tjata... Ärligt talat, är du inte lite trött på den redan? :angel:
 

Petter

Omega
Vet ingen kronograf som är snyggare, där har du gjort ett "klipp" så grattis till det. Dessutom tycker jag just denna modell/färgsättning sticker ut bland Zenith´s El Primero´s
 

fredtiger

Cartier
Grattis till en riktigt fin klocka Yonsson! Riktigt grym duo med din SBGM001. Kanske en av de vassare IMO, (i vart fall ifall vi undantar diverse vintage Rolex). Snyggt, smakfullt och kul val!:D
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ja, vad säger man? Kärleken började väl för ett tag sedan, men när Chrisse lade upp sina ypperliga bilder så föll jag pladask. Började leta efter vintagekronografer, men kom fram till att Chrisses var optimal för mig. Sålde av lite japanare och hoppades på att den skulle bli tillgänglig vilket den blev. Stort tack till Chrisse för att du orkat med allt mitt tjat!

Måste säga att jag är väldigt väldigt nöjd. Lysmassan är riktigt kass och bandet är lite kort, men utöver det så älskar jag den. Färgerna är helt otroliga utan att det blir för mycket bingohall och urverk och finishen inger verkligen förtroende för Zenith. De borstade delarna är så fint borstade det går att få dem, det blanka är riktigt blankt och storleken känns helt perfekt. Ljuset leker vackert över tavlan och de rhoderade visarna och indexarna blänker till fint när ljuset anfaller. Läsbarheten är även den god trots att det händer mycket på urtavlan.

Bildfest:

Sköna bilder på en skön klocka! Må den bli en keeper:)
 
Topp