• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Tudor

acce1999

Patek
2-Faktor
Så vad tycker du om den flackare, ja platta, bakboetten jämfört med Rolexen? Sitter fint på handleden, eller hur?

Tjolahopp från den här, en skål i kaffe??? :D

79090andacupofcoffee.jpg


Mvh A
 

Mr Chance

Kalmar
Kom hem en Tudor idag. Min första nånsin.
Vi har nu känt varann i bara nån timme men mitt första intryck är förbannat gott!

Jag har ju haft förmånen att få provköra ett flertal av storebror Rolex dykar-referenser från 60- till 90-tal. I jämförelse vid första intrycket tycker jag inte Tudor behöver skämmas alls.

Jag är klart positivt överraskad och kan konstatera att utifrån åtminstone denna klocka från -84 är Tudor sjukt underprisade eller åtminstone väldigt prisvärda. :)
image.jpg

image.jpg

Snygg duo. Min säger hej.

20130821_195523.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Stort grattis Jacob! Gillar att det är triangelindex på 6,9,12 känns lite mer unikt än den klassiska sub tavlan. Vilken föredrar du? Finns det risk att någon av wilsdorfbröderna hamnar i skymundan?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Stort grattis Jacob! Gillar att det är triangelindex på 6,9,12 känns lite mer unikt än den klassiska sub tavlan. Vilken föredrar du? Finns det risk att någon av wilsdorfbröderna hamnar i skymundan?
Tack!

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om triangeln kl 9. :) Känns lite skumt med just den. Känns bättre live än på bild dock!

Icke. Här fördelas handledstid lika. Om det inte fördelas lika så syns det snart i en annons på köp&sälj.
:D
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Tack!

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om triangeln kl 9. :) Känns lite skumt med just den. Känns bättre live än på bild dock!

Icke. Här fördelas handledstid lika. Om det inte fördelas lika så syns det snart i en annons på köp&sälj.
:D
Hmm, är det bristen på symmetri? Du får nog vrida bezeltriangeln till 3 ;)
 
Topp