• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min fars Certina DS, dykare. Mission Impossible?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack för det trevliga inlägget! Ruskigt snygg Certina! Håller med ovanståendes synpunker. Gör så litet som möjligt, men en översyn är ett måste! Du får förklara för pappa att t ex Axel på farfars klocka kommer att behandla den som en skatt...;)
Tack!
Jag tror inte att han är rädd för servicen utan ser det som en onödig kostnad! ;)
 

KMS

Rolex
Grym klocka det där! Kul läsning. Synd på vridringen.

Här är min
dsdiver01.jpg

bild på en likadan klocka...

Lånad från http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html , länkar hela tiden till denna sida men det finns lite kul info där. Inte ofta den här klockan dyker upp tyvärr, de andra ds:arna är betydligt vanligare.
Men å andra sidan hade det vart lätt så blir det ju ingen utmaning!:)
Lycka till!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den tavlan växer inte på träd. Som Aurum säger har jag aldrig noterat den modellen av DS innan! Påminner om en Zodiac Sea Wolf!

Kul!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grym klocka det där! Kul läsning. Synd på vridringen.

Här är min
dsdiver01.jpg

bild på en likadan klocka...

Lånad från http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html , länkar hela tiden till denna sida men det finns lite kul info där. Inte ofta den här klockan dyker upp tyvärr, de andra ds:arna är betydligt vanligare.
Men å andra sidan hade det vart lätt så blir det ju ingen utmaning!:)
Lycka till!
Kul att se dykringen, men sekundvisaren verkar inte vara den riktiga.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Minuteman

Rolex
Riktigt cool klocka, med en cool historia!
Indexen är ju annorlunda och klart tuffa.
Hoppas du får ordning på den. Antagligen bra att överväga en service på den även om den går bra, för att inte riskera onödigt slitage.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Underbart inlägg, en riktig vintagepärla! Klockan är ju så cool att man blir tårögd. Lovar att hålla utkik efter en vridring :)
Lycka till! Keep us posted!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Härlig historia och framförallt en underbar klocka! Har aldrig sett modellen tidigare och den är ju jäkligt tuff. Tycker du är helt rätt ute med att lägga ny lysmassa på visarna och byta ut glaset. Vridring lär vara galet svårt att hitta iom att jag aldrig tidigare stött på modellen, du har inte hört med Certina själva? Förmodligen har de inget att ersätta den med men man kan ju försöka. Hur såg den vridringen ut som nästan passade?
Detta är ringen vi skall försöka få dit. Bra att den är använd och patinerad!
image.jpg
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Sjukt cool, härligt med en klocka som blivit välanvänd! Den är ju dessutom stenhård utan vridring, kör Marlon Brando som någon nämnde tidigare.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Fantastisk story och ruskigt vacker klocka. Du har fått många fina tips och det ska bli intressant att se slutresultatet.
 

Watch out

Cartier
Sicken ball far du har och klocka han hade!
Riktigt kul att läsa historien. Tycker som många andra här att den gör sig bra även utan ringen. Lycka till med den.
brando.jpg
 

Rholm

Cartier
Det är sånt här som gör att man fastnar på Vintage delen, grym klocka och dess historia och en skön kille som brukat klockan. Vintage romantik........Tack för ett grymt bra inlägg.

Mvh
 
Topp