• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min klockbricka / låda

ondskan

Basic
Vet ej om man kan kolla det för hemslöjd riktigt men är en liten sucker för plexiglas. Kudden har jag gjort av laminerat möbeltyg som klätts in i en bit papp modell hårdare.
FullSizeRender.jpg

Ber om ursäkt för kass kamerakvalitet, plexiglas är inte superlätt att få snyggt på bild heller haha.

(ignorera samlingen, jag är ny klockfantast)

Ha det gött.

Snyggt och kul med hemslöjd men jag förstår inte riktigt hur den ser ut, kan man få lite fler bilder.
En presentation av dina klockor skulle också uppskattas.

Denna inhandlades på Åhlens. Har sett andra som gjort klockbrickor i sammet och såg då potential till att skapa en hybrid a la ondskan edition =)

box.jpg

Kartong inklädd i laminerat möbeltyg för att tyget inte ska vara för sladdrigt. Lamineringen blir även som en form av dämpning. =)
IMG_1706.JPG

Min samling består hittills bara av 3 stycken Beaters!
En bulova inhandlad här på forumet. Till den kör jag oftast ett nato modell hemmaslitet med sandpapper och ett långspa med vanish. (funkade sådär)

En seiko skx007 som jag oftast rockar med Mesharmband. gillar kontrasten.

En Fossilklocka som jag endast har affektionsvärde för då jag fick den av min värdfamilj efter att ha varit utbytesstudent i USA i ett år!
För tillfälle dressad i ett perlonarmband.
IMG_1701.JPG

(är lite ny med det här med forum, kul att få lite feedback så att jag blev mer utförlig)

Trevligt inlägg, och bra inspiration på klocklåda!
Har själv en låda på ingång från Tradera, men om den inte motsvarar förväntningarna så har jag fått lite inspiration på hur man kan göra!

Tillbaka
Topp