• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min pappas Omega

DrDre

Patek
Om jag vore in din situation skulle jag överväga att behålla den själv, beroende på din fars hälsa.

Vi gjorde ngt liknande åt vår farfar för ca 15 år sedan. En Omega i guld. Tyvärr var han rätt trubbig i huvudet så ganska snart efter att han fått den så gick den sönder (vred nog sönder ngt i den). Efter det hamnade den i en byrålåda och försvann sedan helt. Det var ingen som tänkte på klockan i den allmäna röran vid bodelningen men när jag frågade runt bland kusinerna (som jag vet är hederliga) om det var ngn som sett den, så kunde ingen komma ihåg det.

Så med facit i hand så hade det varit mkt trevligare om ngn av oss hade tagit hand om den och haft den som ett minne från farfar, än att den åker ut med allt annat och säljs i ngn låda på en auktion.
 

WatchIT

Panerai
Det värmer verkligen att läsa detta! Otroligt fint gjort av dig och han kommer bli så glad. Riktigt snyggt jobb också verkar det som....
 

NiklasM

Omega
2-Faktor
Återigen, tack alla för de värmande orden. Pappa är pigg som en mört så han ska absolut få denna även om jag är lockad av att behålla den. :)
Arbetet är verkligen snyggt gjort av grabbarna på Klockmaster Globen. Rekommenderas starkt!
 

mmx

Cartier
WTG! Häftigt! Hoppas farsan gillar!

(ofräscht med folk som planerar för arvsskiften för prylar värda ett par tusen spänn...)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Om jag vore in din situation skulle jag överväga att behålla den själv, beroende på din fars hälsa.

Vi gjorde ngt liknande åt vår farfar för ca 15 år sedan. En Omega i guld. Tyvärr var han rätt trubbig i huvudet så ganska snart efter att han fått den så gick den sönder (vred nog sönder ngt i den). Efter det hamnade den i en byrålåda och försvann sedan helt. Det var ingen som tänkte på klockan i den allmäna röran vid bodelningen men när jag frågade runt bland kusinerna (som jag vet är hederliga) om det var ngn som sett den, så kunde ingen komma ihåg det.

Så med facit i hand så hade det varit mkt trevligare om ngn av oss hade tagit hand om den och haft den som ett minne från farfar, än att den åker ut med allt annat och säljs i ngn låda på en auktion.
Menar du allvar? Klart far hans ska ha klockan. Ögonblicket när klockan överlämnas kommer vara värt varenda litet strul som kommer efteråt.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Återigen, tack alla för de värmande orden. Pappa är pigg som en mört så han ska absolut få denna även om jag är lockad av att behålla den. :)
Arbetet är verkligen snyggt gjort av grabbarna på Klockmaster Globen. Rekommenderas starkt!
Helt rätt. Dessutom lär den hamna i din ägo tids nog ändå. Gör pappa glad. Det är värt alla eventualiteter och bekymmer, no doubt.
 

DrDre

Patek
Menar du allvar? Klart far hans ska ha klockan. Ögonblicket när klockan överlämnas kommer vara värt varenda litet strul som kommer efteråt.
Ja. Helt allvarlig. Varför ifrågasätter du det? När jag tydligt har motiverat varför. Att du sedan inte delar min uppfattning är en annan sak.

Att själv bära något som har tillhört ens far tycker jag kan ge en känsla av samhörighet över generationsgränsen och en källa till glädje varje dag. Och det kan säkert också glädja ens far att han ser att man tar hand om och värderar något som tidigare tillhört honom.

När min far fyllde 60 för några år sedan köpte jag och min bror en motorcykel av samma modell som han hade haft när han var ung. Vi lät renovera den, så den var verkligen fin, men ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag och min bror tyckte att det var en roligare present än vår far tyckte. Han uppskattade tanken mycket, men hojen den stod alltid i garaget och användes nog bara ngn enstaka gång.
 
Topp