• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misslyckat rånförsök (Video)

Baloo

Omega
Tänkte dela med mig av en video som just nu börjat snurra runt på sociala medier. Självklart mycket tråkigt när rån händer men kul att se hur urmakaren i videon står upp och skrämmer iväg brottslingarna. Vet inte mer än att detta ska ha skett i Tyska staden Stuttgart men dela gärna med er ifall ni sitter på mer information.

 

Greven

Audemars
Obehaglig video! Skönt att försöket misslyckades. Den stora frågan är varför dörren till butiken står helt öppen!? Varför ingen sluss?
 

Baloo

Omega
Det hade varit intressant att veta vad för klockor de säljer. Och varför säkerheten inte är högre???:eek:
 

GH410

Cartier
2-Faktor
Obehagligt, dock imponerande att han bara ger sig på rånarna sådär. Riktigt kyligt gjort.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Reptilhjärnan ingen kan kontrollera rök in och tog över, jävligt stort att börja veva i det läget.
Dumt, men jävligt stort.
 
  • Like
Reactions: JLW

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänkte dela med mig av en video som just nu börjat snurra runt på sociala medier. Självklart mycket tråkigt när rån händer men kul att se hur urmakaren i videon står upp och skrämmer iväg brottslingarna. Vet inte mer än att detta ska ha skett i Tyska staden Stuttgart men dela gärna med er ifall ni sitter på mer information.

Oj oj, modigt av ägaren, men mer korrekt uttryck ät nog att han agerade dumdristigt. Undrar om de var ihop eller om de hade oturen att råna exakt samtidigt? Det kunde ha slutat helt annorlunda, men rånarns agerar ganska tamt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Gubben tar för sig för bröstet tog han en kula?

Undrade också det när jag kollade, svårt och se det

Funderade på det men inget utgångshål i skjortan, en 9mm går igenom. Dessutom uppträder förövaren som om pistolen är en softairgun. Statistiskt sett är det troligast, och en beretta hör inte till de vanliga handhållna på marknaden.

Han kanske fick problem med pumpen? Trots att han tog sig för högersidan. Inte omöjligt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
1.11 ser det ut som mynningsflamma, om än väldigt svag. En större kaliber skulle synts mer även på en lite dålig video. Han gör även ett steg bakåt just då.

3.36 kan man tydligt se att han blöder på skjortan i höjd med högra bröstet.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
1.11 ser det ut som mynningsflamma, om än väldigt svag. En större kaliber skulle synts mer även på en lite dålig video. Han gör även ett steg bakåt just då.

3.36 kan man tydligt se att han blöder på skjortan i höjd med högra bröstet.
Hoppas för mannens skull att det var släggan:bored:
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ojojoj! Så jävla trist att detta ska hända (hela tiden)! Men att agera som mannen i klippet gör är enligt mig bara dumt. Nu vet vi ju inte hur det ligger till med försäkringar osv men oavsett så kan det, enligt mig, aldrig vara värt att riskera livet för att avstyra ett rån.
 
  • Like
Reactions: JLW

SSL

Audemars
1.11 ser det ut som mynningsflamma, om än väldigt svag. En större kaliber skulle synts mer även på en lite dålig video. Han gör även ett steg bakåt just då.

3.36 kan man tydligt se att han blöder på skjortan i höjd med högra bröstet.

Japp, man ser att han skjuter av pickan. Sen är frågan hur kraftig pistolen är. Kanske är knallpulver.

Edit. Ser faktiskt ut som att han blöder. Kanske blev en träff då. Hoppas han repade sig.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Oj oj, modigt av ägaren, men mer korrekt uttryck ät nog att han agerade dumdristigt. Undrar om de var ihop eller om de hade oturen att råna exakt samtidigt? Det kunde ha slutat helt annorlunda, men rånarns agerar ganska tamt.
Rånarna var tillsammans. Båda åker iväg på samma mc i slutet av klippet.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Nu är inte jag någon expert på skjutvapen men av det man kan se i videon och med tanke på den obefintliga rekylen samt vinkel på förövarens arm så finns det inte en chans att ett riktigt vapen avfyrades.
 
Topp