• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misstanke om scam/hackat konto på tradera

vekktah

Cartier
Edit! Ber om ursäkt för detta. Har nu fått hjälp av admin att kontrollera loggar och någon har lyckats logga in på min KS-konto och har sen skickat ett meddelande från det.

tyvärr så blev jag i PM konfronterad med en märklig beskrivning av vad som skett vilket gjorde mig misstänksam.

otroligt beklagligt och vidrigt att få sitt namn utnyttjat till en blåsning.
 
Senast ändrad:

LeThulle

Omega
Hej!
Såg att du har gjort en tråd om att jag har felaktiga påståenden. Bifogar här bilden på konversationen.
 

Bilagor

  • IMG_0266.jpg
    IMG_0266.jpg
    70.9 KB · Visningar: 11

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Har nu lyckats hitta och ladda min sida på tradera. Jag har enligt sökfunktionen där aldrig haft någon annons på tradera. Sist köpte jag en Fidget spinner till min son (2017) som aldrig kom och jag och säljaren gav varandra låga omdömen.

kan således även höja en varningsflagga för user: GustavThulin här på KS

Om mitt konto här vore hackat borde ju tidigare PM som Gustav hänvisar till givit mig notifieringar till samma Mail som jag nu fick.

Antar att @Leben @Hook kanske kan verifiera detta.
 

vekktah

Cartier
Ja. Ett Rubber B sålde jag. Men syftar på affärer av större sort. Det är mkt märkligt med skärmdumpen på gustavs inlägg. Om någon så haft åtkomst till mitt konto här, hur kommer det sig då att jag nu får notifiering och kan gå in och byta lösen. Hela förfarandet behöver läggas upp. Att jag skulle sälja en Rolex på tradera under annat namn förefaller märkligt.
 

LeThulle

Omega
Är affären klar, har du fått någon klocka?
Hej!
Nej jag har inte fått någon klocka. Det är så att jag köpte en klocka på tradera den 13/1. Säljaren säger då att han kan skicka ett meddelande på KS där det bekräftar att det är en "Reko säljare". Jag får ett meddelande (som ni ser bild på) att det är säljaren av klockan. Detta visar sig sedan vara ett kapat tradera konto och jag ville bara meddela användaren för "vektah" att hans konto förmodligen också var kapat.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej!
Nej jag har inte fått någon klocka. Det är så att jag köpte en klocka på tradera den 13/1. Säljaren säger då att han kan skicka ett meddelande på KS där det bekräftar att det är en "Reko säljare". Jag får ett meddelande (som ni ser bild på) att det är säljaren av klockan. Detta visar sig sedan vara ett kapat tradera konto och jag ville bara meddela användaren för "vektah" att hans konto förmodligen också var kapat.
Ajdå, hoppas det löser sig för dig (och vektah).
 

vekktah

Cartier
Hej!
Nej jag har inte fått någon klocka. Det är så att jag köpte en klocka på tradera den 13/1. Säljaren säger då att han kan skicka ett meddelande på KS där det bekräftar att det är en "Reko säljare". Jag får ett meddelande (som ni ser bild på) att det är säljaren av klockan. Detta visar sig sedan vara ett kapat tradera konto och jag ville bara meddela användaren för "vektah" att hans konto förmodligen också var kapat.


Så skrev du inte. Men oavsett.
Admin kanske kan rekonstruera om mitt konto här kapats och sen återställts (!) till mig. Om någon hackat och skickat det där medellandet är såklart horribelt. Och jag kommer pudla omedelbart. Men som gammal flipper vill jag hellre att ingen blir blåst innan allt är solklart.

Edit: tagit bort uthängning av lurad KS-are
 
Senast ändrad:

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Borde väl vara superlätt och vettigt att dela annonsen från Tradera här i tråden och se om någon annan råkat ut för samma sak.
 

vekktah

Cartier
Otroligt beklagligt allt detta.
Hoppas Gustav får sina pengar åter.

OM jag skulle sälja en Rolex klocka skulle det vara här och enbart här. Och alltid med personligt möte. Läge för övriga medlemmar att vara vaksamma eftersom man utnyttjar hederligas renommé för att blåsa från annan plattform.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Otroligt beklagligt allt detta.
Hoppas Gustav får sina pengar åter.

OM jag skulle sälja en Rolex klocka skulle det vara här och enbart här. Och alltid med personligt möte. Läge för övriga medlemmar att vara vaksamma eftersom man utnyttjar hederligas renommé för att blåsa från annan plattform.
Tvåfaktorsauktorisering och olika starka lösenord på KS, Tradera, Mail och Ebay rekommenderas.
 
Topp