• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt senaste klockköp ...

Vid mitt senaste klockköp tappade
Key account managern
,dvs butiksbiträdet, klockan i stengolvet från cirka 1 meters höjd.

SMACK!



Varefter hon låtsades som om inget hänt! När jag frågade hur klockan klarat sig, ägnade hon den 0,1 sekunder, och kunde sedan tryggt meddela att den klarat sig bra.

Hur hade du reagerat "at this junction"?

Efter lite trugande fick jag kolla på klockan, och efter några sekunders studier kunde jag konstatera att den inte verkade ha några större repor... Varefter jag betalade och fick med mig klockan och asken och gick ur butiken.

Till saken hör att:
a) Detta var en billig klocka
b) Den var inte till mig själv (24/12)
c) Jag hade pressat schema
d) Klockan såg OK ut, väl hemma såg jag en diffus repa i glaset som väl var OK vid detta prisläge. Hade det varit en seriös klocka hade jag vägrat ta emot den och bara gått därifrån om de vägrat byta.


MEN

Nu har jag handlat på Ur&Penn för sista gången (kanske)!

Eat that Ur&Penn!


Berätta nu för mig om när butiksbiträdet förstörde just DIN klocka!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Förutsatt att man är i en butik som faktiskt säljer klockor och inte billiga mode accessoarer så får det inte hända.
Det. Får. Inte. Hända.
Men, då har man oftast att göra med stolta yrkesmän också som tar dig som kund och din ägodel seriöst. Skulle det mitt förmodan hända skulle jag inte förvänta mig något mindre än betald service.
 
Förutsatt att man är i en butik som faktiskt säljer klockor och inte billiga mode accessoarer så får det inte hända.
Det. Får. Inte. Hända.
Men, då har man oftast att göra med stolta yrkesmän också som tar dig som kund och din ägodel seriöst. Skulle det mitt förmodan hända skulle jag inte förvänta mig något mindre än betald service.

Samma sak hade LÄTT kunnat hända på NK:s klockavdelning. Vem av de "högmotiverade" tjejerna där vill få ett fett bonusavdrag precis innan jul?

Betald Service, visst. Handlar det dock om en oköpt klocka så skulle jag bara gå. Vänligen notera att det i svensk avtalsrätt inte (senast jag kollade??) är exakt fastställt när avtal ("för köp") sluts vid köp i butik. (ELLER??)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Samma sak hade LÄTT kunnat hända på NK:s klockavdelning. Vem av de "högmotiverade" tjejerna där vill få ett fett bonusavdrag precis innan jul?

Betald Service, visst. Handlar det dock om en oköpt klocka så skulle jag bara gå. Vänligen notera att det i svensk avtalsrätt inte (senast jag kollade) är exakt fastställt när avtal ("för köp") sluts vid köp i butik.
NK har ingen klockavdelning (gbg). Gå istället till en seriös urmakare med lite stolthet i sitt yrke och inte till någon som är säljare och stolt över att jobba på NK
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter ju galet.
Tappad automatisk klocka= Eventuellt servicebehov, min reaktion hade varit i relation till det. :bored:
 

N.Bathes

Cartier
Värsta katastrofscenario för mig hade varit följande:
Man lämnar över en Tex Rolex
Biträdet tappar den i klinker golvet, plockar upp den och kollar på den
Inga repor mm

Men tänk om den börjar krångla typ några veckor eller månader efter det....
Går det att lösa?
Går man tillbaka och berättar?
Ungefär som när jag lämnade min bil på byte av bromsbelägg. Och så möter man sin egen bil i stan 3 Tim senare, då har en kille kört ner och köpt fika med den.. Samma sak lite
Inget har hänt men värre med klockan.
 

N.Bathes

Cartier
Men tänk om det var ens egen klocka han tappar?
Hur löser dom det tro? Ponering, vet....
Om det var din Rolex @Asplund
Inga märken mm på den!! Men vem vet vad som hänt inuti som visar sig i framtiden....?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hade inte accepterat att köpe en klocka som precis gått i golvet som TS beskriver.
Det hade blivit att få ett annat exemplar, eller att gå till en annan butik.
 
Värsta katastrofscenario för mig hade varit följande:
Man lämnar över en Tex Rolex
Biträdet tappar den i klinker golvet, plockar upp den och kollar på den
Inga repor mm

Men tänk om den börjar krångla typ några veckor eller månader efter det....
Går det att lösa?
Går man tillbaka och berättar?
Ungefär som när jag lämnade min bil på byte av bromsbelägg. Och så möter man sin egen bil i stan 3 Tim senare, då har en kille kört ner och köpt fika med den.. Samma sak lite
Inget har hänt men värre med klockan.

Nja, det är väl inte helt fel att en mekaniker kombinerar felsökning eller test av reparation med ett enklare ärende? Om jag lämnat in bilen för en reparation, som efteråt behöver verifieras med körning, så gör det inte mig så mycket om mekanikern på hemvägen svänger in och köper en påse bullar. Då lägger han ju mer tid på att kolla min bil. Är jag ensam om att tycka detta?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Värsta katastrofscenario för mig hade varit följande:
Man lämnar över en Tex Rolex
Biträdet tappar den i klinker golvet, plockar upp den och kollar på den
Inga repor mm

Men tänk om den börjar krångla typ några veckor eller månader efter det....
Går det att lösa?
Går man tillbaka och berättar?
Ungefär som när jag lämnade min bil på byte av bromsbelägg. Och så möter man sin egen bil i stan 3 Tim senare, då har en kille kört ner och köpt fika med den.. Samma sak lite
Inget har hänt men värre med klockan.

VAG?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Pinsamt att läsa om en dylik hantering av Ur & Penn. Hade absolut inte tagit emot klockan i fråga.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns inte en chans i världen att jag tagit emot en tappad klocka. Oavsett situation. Hade det varit min egen som jag just skulle hämta från service hade jag krävt att urmakaren skulle öppnat och kollat den igen.
 

Lolle

Panerai
Finns inte en chans i världen att jag tagit emot en tappad klocka. Oavsett situation. Hade det varit min egen som jag just skulle hämta från service hade jag krävt att urmakaren skulle öppnat och kollat den igen.

Samma hantering för min del - min egen klocka hade jag krävt att de öppnar och vid behov servar den.

Ej min klocka = plocka fram en annan annars tackar jag vänligt men bestämt "nej tack".
 
Topp