• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mjuka upp nytt gummi?

SVENUR

Basic
2-Faktor
Jag har köpt på mig några fina tropic-band men de är sjukt hårda och (enl mig) för obekväma att bära. Finns det något knep för att mjuka upp dem eller är det bara att glömma?
Har läst att silicon kan funka på äldre gummiband som torkat, men dessa är ju helt nya - kan det funka här?

Jag har köpt på mig några fina tropic-band men de är sjukt hårda och (enl mig) för obekväma att bära. Finns det något knep för att mjuka upp dem eller är det bara att glömma?
Har läst att silicon kan funka på äldre gummiband som torkat, men dessa är ju helt nya - kan det funka här?
Här kommer ett enkelt tips som brukar funka för mig 😊

Koka upp vatten, lägg bandet kupat i en kopp, fyll på vattnet. Låt ligga en stund så har bandet format sig så det sitter lite bekvämare på handleden 👍🏻

Jag kokade detta i en kaffekopp (ställde koppen med vatten i en kastrull med vatten). Det fick en riktigt bra passform och är superbekvämt!:)
EDIT: pucktvåa
s-jpg.785501

Här kommer ett enkelt tips som brukar funka för mig 😊

Koka upp vatten, lägg bandet kupat i en kopp, fyll på vattnet. Låt ligga en stund så har bandet format sig så det sitter lite bekvämare på handleden 👍🏻

Jag kokade detta i en kaffekopp (ställde koppen med vatten i en kastrull med vatten). Det fick en riktigt bra passform och är superbekvämt!:)
EDIT: pucktvåa
s-jpg.785501
Tackar! Ska genast koka band

@M.L. Vet du om det fungerar på Seiko Orginalgummi? Dem är sjukt hårda och obekväma men ger rätt ’vibe’ på en dykare. 😄
Har själv inte testat på just Seikos originalgummi, men en snabb sökning visar att folk har gjort det.

Har själv inte testat på just Seikos originalgummi, men en snabb sökning visar att folk har gjort det.
Hej igen @M.L.
Tack för tipset. Funkade fint! 👍🏻

Tillbaka
Topp