• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MKII project GMT - vilken hade du valt?

Vilken version väljer du om du tvingas till det?

  • Coke - vit matt gilt index

    Röster: 4 5.1%
  • Pepsi - vit matt gilt index

    Röster: 12 15.4%
  • Coke - svart matt vita index

    Röster: 20 25.6%
  • Pepsi - svart matt vita index

    Röster: 18 23.1%
  • Coke - svart blank gilt index

    Röster: 8 10.3%
  • Pepsi - svart blank gilt index

    Röster: 16 20.5%

  • Totala väljare
    78
  • Enkät stängd .

RobinW

Cartier
2-Faktor
Jag har inget emot homage-klockor, har ägt och äger fortfarande flertalet Steinhart-klockor. Det är bara det att när man börjar researcha dessa bolag så får man sällan ihop matematiken: MKII designar sina klockor själva, de köper delar från diverse tillverkare runt om i världen (främst schweiz), de monterar allt samt även förbättrar urverken, de hanterar ordrar och betalningar själva, de paketerar själva, de har kundtjänst, de hanterar garantiärenden vilket bara den borde kräva en lite ursverkstad, lägger tid på marknadsföring på forum, åker på mässor, osv. osv.. Hur mycket personal kan man tänkas behöva? På bilder överallt där jag kan hitta finns det bara en bild på grundaren, skäms han över sina anställda och inte vill visa dem alls? Söker jag på adressen på google maps får jag fram att deras imponerande företag med global räckvid huserar här:
Screen Shot 2016-01-27 at 21.09.42.png



Stämmer bra att de Rolex använde basen från Zenith Caliber 400 i daytona serien 88-00. Dock hyffsat modifierade, 50% av delarna var Rolex egna.

Lite rolig bild. I tre år bodde jag typ 200 meter därifrån. UPS-kontoret var det jag använde för att lämna in grejjer.
Och ja, jag har en MKII. En patinerad (eller sleten ?) Blackwater. Mer eftersom den påminner om åren i Wayne än att jag har en hemlig önskan om att hitta en Benrus type 1 (vilket jag tror den är baserad på)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jäklar vad de tar tid
FullSizeRender.jpg


Har jag tur så är det kanske möjligt leverans Q1 2018
IMG_0060.PNG
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ja i Bill Yao:s leverans hinner klockorna bli antikviteter innan dom ens lämnat hans verkstad..... Det får bli arvegods till barnbarnen ;)
 
Topp