Vilken mjukvara upplever du som "inte smooth" och på vilken 120hz telefon? Jag har idag en OnePlus 8 Pro och ingen mjukvara i telefonen har upplevts som hackig (och då anser jag mig själv vara en power user..). Hade en Pixel 4 XL innan med 90hz panel och den var också smooth, men inte som denna.Allt handlar inte om uppdateringsfrekvensen på displayen utan hur pass bra mjukvaran är optimerad . Har haft flera 90 och 120Hz Androidtelefoner som fortfarande inte kändes lika smooth som min dåvarande iPhone 11 Pro gjorde.
Skulle jag gå över till Android igen är det Google Pixel telefonerna enda vettiga alternativet som är utan en massa bloat samt skickar regelbundna uppdateringar.
Det som är så fruktansvärt skönt med Apple är att det funkar och gör det jävligt bra . Visst är det tråkigt med de begränsningarna iOS har men jag tycker nuförtiden det är skönt att inte behöva hålla på med olika launchers och ikonpaket men smaken är som baken (delad).
Har en iPhone 12 Pro som jobbtelefon nu och när ögonen vant sig vid flowet med konstant 120hz uppdateringsfrekvens (och 240hz sampling) är det svårt att gå tillbaka till 60hz igen. Jag kommer dock ge telefonen till min fru då min OnePlus har 2 simkortsplatser.
Ni får självklart tycka att iPhone är mer smooth, jag säger inte att det ni upplever är fel. Är bara genuint intresserad att veta varför ni tycker så, om ni har några konkreta exempel på appar eller situationer där era androids strulat.