• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modda klockor i Stockholm?

Adamwq

Breitling
Hej!
Jag har några Seikos jag skulle vilja modda lite men är inte helt sugen på att ge mig på det på egen hand. Någon här som vet någon i sverige, men helst stockholm, som moddar klockor? Jag kan fixa delarna på egen hand men skulle gärna få hjälp med att sätta ihop klockan.

Tack på förhand!
 

Watcheyes

Cartier
Hej, bor i sthlm och är ny på att hålla på med klockor, jag kan utföra i princip allt men det är helt på egen risk. Har filmat mig ta isär och plocka ihop en 7s26, som sagt jag är nybörjare men kan nog utföra det mesta. Just nu kan jag inte montera nya glas då verktyget ska få nya formar.
 

oscaralmgren

Breitling
Bump från mig med.

Så jag har en SKX009 och jag har köpt lite delar från DLW som behöver monteras. Ska prova ringa han Werner men annars blir det att kolla i den här tråden igen.
 

Carlhest

Omega
Moddade min första klocka för någon vecka sedan. Det är faktiskt inte så svårt som man kan tro, om man har alla verktyg och lite känsla för finlir. Vad för delar vill ni modda?

Jag bytte bezel, bezel insert och även till safirglas top hat. Tog mig ca 2h och det enda jag tyckte var meckigt var att få ut dammkorn från insidan och att få tillbaka chapter-ringen med millimetermått, men det löser man med lite tålamod. Skulle rekommendera att kolla Youtube. Där hittar man lätt videos där de går igenom vad man skall göra steg för steg.

Bilderna är resultatet från min klocka. Första bilden är före och resten är efter.
 

Bilagor

  • IMG_1054.jpeg
    IMG_1054.jpeg
    401.6 KB · Visningar: 101
  • IMG_1053.jpeg
    IMG_1053.jpeg
    450.2 KB · Visningar: 98
  • IMG_1036.jpeg
    IMG_1036.jpeg
    234.9 KB · Visningar: 91
  • IMG_1035.jpeg
    IMG_1035.jpeg
    280.9 KB · Visningar: 99

Bubbel

Breitling
Hej!
Jag har några Seikos jag skulle vilja modda lite men är inte helt sugen på att ge mig på det på egen hand. Någon här som vet någon i sverige, men helst stockholm, som moddar klockor? Jag kan fixa delarna på egen hand men skulle gärna få hjälp med att sätta ihop klockan.

Tack på förhand!
Jag tänkte spontant på Dr Watch. Kunskapen finns ju där, men vet inte om dom tar sig an moddar?
 

Watcheyes

Cartier
Hej, jag kan modda i sthlm. Jag servar klockor från grunden på hobbynivå (nybörjare) varav modding är en enklare uppgift. Har en assembly video av seiko på min youtube i signatur. Jag kan just nu inte pressa i Domeglas, men kan såklart köpa verktyg för det. Jag gör jobbet gratis då jag gärna filmar jobbet.
 

hankok

Omega
Har på senare tid börjat bygga seikomods från grunden upp, har byggt ca 20-25 st. Såg att det var flera i tråden som behöver hjälp, bara att slänga iväg ett PM så hjälper jag den som behöver det för en rimlig slant. Bor dock inte i Sthlm skall tilläggas.
 
Topp