• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

modda SMP?

ludde28

Omega
Seikoman87 skrev:
Verkligen våldtäckt. Vad är det för SMP ?

Det är SMP med det långa namnet 212.30.41.20.01.002

Ser inte nåt hinder att göra klockan lite mer personlig, speciellt då jag inte förstör något med denna moddning och det går att återställa till original skick då orig. sekundvisare kommer ej slängas.

@ Asplund:
Tack för tipset. Hittade en som troligen passar.
(Genuine Omega Caliber 2500 "Double 07" Silver Sweep Second Hand For Model 2226.80.00)
Den borde passa även till 212.30.41.20.01.002
Den har dock skrift i silver.

Kan man måla om den i rött (007 skrift)? Kommer den lilla viktökning (färgen) att ställa till några bekymmer för urverket?
/Ludde
 

Camo00

Patek
Re: Sv: modda SMP?

ludde28 skrev:
Seikoman87 skrev:
Verkligen våldtäckt. Vad är det för SMP ?

Det är SMP med det långa namnet 212.30.41.20.01.002

Ser inte nåt hinder att göra klockan lite mer personlig, speciellt då jag inte förstör något med denna moddning och det går att återställa till original skick då orig. sekundvisare kommer ej slängas.

@ Asplund:
Tack för tipset. Hittade en som troligen passar.
(Genuine Omega Caliber 2500 "Double 07" Silver Sweep Second Hand For Model 2226.80.00)
Den borde passa även till 212.30.41.20.01.002
Den har dock skrift i silver.

Kan man måla om den i rött (007 skrift)? Kommer den lilla viktökning (färgen) att ställa till några bekymmer för urverket?
/Ludde

Med rätt färg och tunnt lager kan jag omöjligt tänka mig att det blir problem!!
 
Topp