• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Moddad barnklocka.

AdamKoe

Basic
2-Faktor
Jag har funderat lite kring klockor för barn. Själv var min första klocka som för många andra en Gul, en typisk barnklocka.
När jag har snurrat runt bland diverse sidor så har jag inte hitta några barnklockor som faktist är riktigt snygga och funderar då kring om någon har testat modda en barnklocka?

Posta gärna bilder i så fall! Tänker att det skulle vara riktigt schysst med en stilren nätt klocka eller varför inte en dykare i miniatyrmodell 😍

Allt gott!

Senast ändrad:
Jag tröttnade faktiskt på att barnens batteriklockor från ur&penn slutade fungera hela tiden och glasen sprack så jag budade hem ett gäng vintage Certina damklockor på tradera för en 50-lapp styck. Ska fixa iordning var sin manuell åt dom nu. 😊
IMG_4147.jpeg

Jag tröttnade faktiskt på att barnens batteriklockor från ur&penn slutade fungera hela tiden och glasen sprack så jag budade hem ett gäng vintage Certina damklockor på tradera för en 50-lapp styck. Ska fixa iordning var sin manuell åt dom nu. 😊
IMG_4147.jpeg
Det var en bra idé! Tänker du ett läderband sen?
Posta gärna när du fått i ordning den första 😀

Har du hållit på och skruvat klockor eller är det här premiären? 😀
Ja jag har hållit på ett par år och fått ganska så bra koll på det. Du kan se några trådar här bland annat:

Ja jag har hållit på ett par år och fått ganska så bra koll på det. Du kan se några trådar här bland annat:

Oj, riktigt imponerande! Det är fina klockor du ger dig på också 😍👏

Chansar på tråd och hoppar in med liknande fråga här. Min son fyller 12 och önskar sig ”mer som en riktig klocka, sån som du har”. Superkul såklart och tolkar det som att han vill ha något åt dykarhållet, och absolut ingen färgglad barnklocka. Har inga förutsättningar att lära mig modda själv innan födelsedagen.

Någon som har några bra tips? 😁🙏

Mina grabbar är för små ännu men tänker att Swatch är det vettigaste valet när de väl lärt sig klockan? Ett riktigt märke, finns i massor med storlekar och billig nog att man slipper gråta om (när?) den försvinner.

Lagom till studenten kan de få en ”riktig” klocka.

Chansar på tråd och hoppar in med liknande fråga här. Min son fyller 12 och önskar sig ”mer som en riktig klocka, sån som du har”. Superkul såklart och tolkar det som att han vill ha något åt dykarhållet, och absolut ingen färgglad barnklocka. Har inga förutsättningar att lära mig modda själv innan födelsedagen.

Någon som har några bra tips? 😁🙏
Kanske en Certina eller annan dykare i mindre storlek? Finns många modeller från Certina och tissot som kanske kan passa.

Tillbaka
Topp