Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En?Ett episkt reportage! Tackar och bugar.
Kul att du fick med en high-beat hem. Lätt en av världens bästa all round klockor.
Vackert
Beror på teknologin. Nya generationen, 8X, av Astron är avsevärt mindre (särskilt tjockleken).Vad kul att se alla bilder, rejält avis på denna resa!
Ännu kvar i Japanland? Är nyfiken på hur Seiko resonerar när många nyare modeller är extremt oversizade, tex Astron?.. Japaner är ju generellt sett ganska små.
Om jag förstår dig rätt så håller jag med Dom sticker inte ut precis. Men jag är i fasen där jag vill hitta argument för att skaffa en. Jag har i denna tråden lärt mig att det finns vintage som ser mycket trevliga ut.Dock ser flertalet lite....... ut.
De är ju galna med sina storlekar och även om Astron är begränsad utifrån tekniken så tror jag inte de någonsin kommer göra en 40mm Astron. De har väl exempelvis i princip inga kronografer på 40mm förutom den LE som klockodile äger även om det inte finns några egentliga hinder för att tillverka klockorna i vettiga storlekar.Vad kul att se alla bilder, rejält avis på denna resa!
Ännu kvar i Japanland? Är nyfiken på hur Seiko resonerar när många nyare modeller är extremt oversizade, tex Astron?.. Japaner är ju generellt sett ganska små.
De är ju galna med sina storlekar och även om Astron är begränsad utifrån tekniken så tror jag inte de någonsin kommer göra en 40mm Astron. De har väl exempelvis i princip inga kronografer på 40mm förutom den LE som klockodile äger även om det inte finns några egentliga hinder för att tillverka klockorna i vettiga storlekar.
Jo, såklart. Har dock inte så bra insikt i deras kronografurverk. Blir säkert en sådan hyfsat snart.Credor kör mindre storlekar. Annars får man titta på lite äldre modeller.