• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moms Chrono24

Hej!
Jag är väldigt sugen på att köpa en Rolex Day Date 16013 från Chrono24. Men vet ni hur moms fungerar vid inköp? Är det äns moms när det är en begagnad vara? Jag vet att om man köper från USA betalar man 25% men inom EU har jag för mig att dem har något slags avtal?!

Mvh
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Inom EU betalar du ingen moms.

Utanför får du räkna med 25% moms plus tullavgift.

Om klockan är begagnad eller inte har inte med saken att göra.
 

Roffe

Silver
2-Faktor
Hej!
Jag är väldigt sugen på att köpa en Rolex Day Date 16013 från Chrono24. Men vet ni hur moms fungerar vid inköp? Är det äns moms när det är en begagnad vara? Jag vet att om man köper från USA betalar man 25% men inom EU har jag för mig att dem har något slags avtal?!

Mvh
16013 är väl DateJust?
 

Zingo

Silver
Är ni säkra på att ingen moms betalas i priset då vara säljs från företag till privatperson inom EU? :)
 

Kloker

Basic
Hittat en klocka på Chrono24 från en handlare i Sydafrika. Hur mycket lägger tullen/skatteverket på när den kommer till Sverige vid beställning?
 
Topp