• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Monaco

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Det är så att jag har börjat få upp ögonen för Tag Heuer Monaco. Jag gillar verkligen hur dom flesta av den modellen ser ut. Frågan är bara om jag skulle bära den så himla ofta ? Därför undrar jag nu om ni känner till några vettiga homager på den. Känner att jag skulle vilja testa och se om dom där fyrkantiga sakerna faktiskt kan trivas på min arm innan jag lägger en massa pengar på en riktig (om det inte finns någon billig begagnad). Seiko har visst en SND765P1, men den jag kan inte hitta till salu någonstans. Så tips någon ? ;)
 

Lithium

Cartier
Intressant frågeställning. Har själv gått i samma funderingar. Certina DS Podium Square var den jag hittade. Finns som både quartz och automat.
 

MrPlow

Rolex
Den är förvånansvärt lättburen!

image.jpeg


Det finns inga genvägar! Jag säger kör på en riktig!
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Instegs-Monacon med subsekund är 2 mm mindre (37), än de andra. Inte prövat just den, men inbillar mig att den inte blir fullt så in your face som de övriga.

Med ovan sagt, blev väldigt förvånad då jag prövade en ny Mcqueen häromsistens. Inte alls så stor på handleden som jag på förhand trodde den skulle vara.

Våldsamt snygg serie oavsett, velar just nu själv mellan Monaco och det lite fegare alternativet Aqua Terra 8500 (38,5 mm). Den senare känns som ett sejfare, mer flexibelt val i alla avseenden. Men Monacon är coolare.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör sjäv en Aquaracer på ett färgglatt nato som vardagsklocka. Det passar bra med min sportiga klädstil. Moncaon ser jag nog mest som en dressklocka när skjortan eller kostymen kommer fram. Därför är det nog mest en begagnad svart modell i prisklassen 10-15k jag tittar på. De andra med lite gladare färger är ju skitcoola med, men jag har lite svårt att motivera priset på dem då det är inte så himla ofta jag har dressare på mig.
 
Senast ändrad:

MrPlow

Rolex
Jag kör sjäv en Aquaracer på ett färgglatt nato som vardagsklocka. Det passar bra med min sportiga klädstil. Moncaon ser jag nog mest som en dressklocka när skjortan eller kostymen kommer fram. Därför är det nog mest en begagnad svart modell i prisklassen 10-15k jag tittar på. De andra med lite gladare färger är ju skitcoola med, men jag har lite svårt att motivera priset på dem då det är inte så himla ofta jag har dressare på mig.
image.jpeg

Budgetera för ett par skjortor också :)
 

Kim

Panerai
Det är så att jag har börjat få upp ögonen för Tag Heuer Monaco. Jag gillar verkligen hur dom flesta av den modellen ser ut. Frågan är bara om jag skulle bära den så himla ofta ? Därför undrar jag nu om ni känner till några vettiga homager på den. Känner att jag skulle vilja testa och se om dom där fyrkantiga sakerna faktiskt kan trivas på min arm innan jag lägger en massa pengar på en riktig (om det inte finns någon billig begagnad). Seiko har visst en SND765P1, men den jag kan inte hitta till salu någonstans. Så tips någon ? ;)
Var också inne på din linje för många år sedan. Köpte en Certina DS Podium Square som min första "dyrare" klocka. Men det är inte riktigt samma sak, så det slutade med en Monaco ändå något år senare!
IMG_20150805_181007-01.jpeg

OI000101-01.jpeg
 
Om jag skulle välja fritt bland Tags Monacoklockor skulle jag ta calibre 6. Tycker den är mest stilren och bäst i storlek.
snodd bild
Tag-Heuer-Monaco-2.jpg
 

Cryssarn

Rolex
Vad kan man tänkas få ge för den blå. Den Martini färgade är helt klart snyggast, men tror den är lite utom räckhåll :p
 
Topp