• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Monogram

Oskar.

Breitling
Tjena!

Hyfsat ny på forumet här... Så min fråga kanske verkar dum, men testar här.

Jag ska byta urtavla på en av mina DJ´s snart... Jag skulle hemskt gärna trycka monogram på tavlan innan den monteras.
Har någon av er någon erfarenhet av detta så uppskattas all hjälp!
 

Oskar.

Breitling
Ja, den är lös. Det är en MOP-tavla, så osäker på om lasern kommer förstöra tavlan. Misstänker att de måste tryckas på tavlan dessvärre. Dock ingen expert på Laser utan bara använt de någon gång.

Ska följa upp på Bamford, de kanske kan trycka på tavlan!
 

soderlund

Cartier
Kul idé, blir ju verkligen personligt. Laser är nog bara glömma om det är pärlemor, då den bara kommer bara bränna sönder tyvärr. Är monogramet stort eller litet, flerfärgat? Kanske du skall gå till någon som kan handmåla? Trycka kan nog blir svårt om ytan inte helt platt.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Kul idé! Handmålat kan bli supersnyggt, eller superstyggt lite beroende på vem som gör det. Men jag rösta ändå på handmålning. Lycka till!
 

Oskar.

Breitling
Hittade inte något bra altenativ så behöll den std. Men idéen ligger kvar, gillar klockan och tavlan otroligt mycket så kanske blir inom en framtid ändå.
 

Jolly

Cartier
När vi ändå är på ämnet, vet ni var man någonstans i Göteborg med omnejd kan hitta en gravör för att gravera in ett släktvapen?
 
Topp