• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Monta Triumph, vad är en god pris på den begagnad?

Är ute efter en med blå tavla och länk. Kan köpa en 6 månader gammal för 10.000,-, men är detta en ok pris. Ser att det har legat et par ute här för 8-10.000 men ser inte ut som att dom är sålda. Jag är storflippare så den kommer säljas igen:)

37E52256-DAB0-47CA-8344-1B9F58FDE59E.png

Jag har försökt ha lite koll på dom för dom verkar grymt fina! Och jag tror att det är i högsta laget men samtidigt ungefär där dom verkar ligga. Denna var ju rätt ny och är den också i nyskick kan det nog vara OK. Å andra sidan skulle jag inte tro att man får mer än kanske sju för en sådan här på KS. Nu är detta ganska dåligt underbyggda gissningar för man ser dom sällan. Ligger ingen på C24 vad jag kan se. Så när det gäller ovanligare saker blir det ju lite att hitta rätt köpare. Pruta till 9k och sälj den till mig sedan för 8!;)

Jag har försökt ha lite koll på dom för dom verkar grymt fina! Och jag tror att det är i högsta laget men samtidigt ungefär där dom verkar ligga. Denna var ju rätt ny och är den också i nyskick kan det nog vara OK. Å andra sidan skulle jag inte tro att man får mer än kanske sju för en sådan här på KS. Nu är detta ganska dåligt underbyggda gissningar för man ser dom sällan. Ligger ingen på C24 vad jag kan se. Så när det gäller ovanligare saker blir det ju lite att hitta rätt köpare. Pruta till 9k och sälj den till mig sedan för 8!;)

Som du säger så ligger dom för ca 1.200 dollar på watchuseek. Dom blir sålda mellan 1.050 upp till 1.200. Den jag ser på finns i Norge, där jag förövrigt bor. Prövade att få den för 9 men han ligger starkt på 10=) Den är i nyskick och han har betalat över 16 för den med moms. Det är det som är problemet när man bor här=)

Jag köpte min gröna för 10 tror ja
Har den på Everest gummi
För den pengen är den bra tycker jag
Sitter otroligt bekvämt

Monta? Vad är det för märke?

Aldrig hört talats om, är kvalitén utanför denna värld? Annars skulle jag inte förstå varför den skulle vara så dyr. Du betalar helt enkelt enbart för kvalitén, inget för märket, då lär det vara en ruskigt bra klocka.

Varför inte gå på en Sinn, ligger i samma prisklass ny och då får du iaf lite märke (igenkänningsfaktor) för pengarna...

Utan märke så känns det som man borde få en liknande klocka för 3-4 tusen ny. De flesta klockorna som säljs är ju oavsett överprissatta vilket vi accepterar för att det är ett specifikt märke... (Oavsett vad man tycker om det)

Monta? Vad är det för märke?

Aldrig hört talats om, är kvalitén utanför denna värld? Annars skulle jag inte förstå varför den skulle vara så dyr. Du betalar helt enkelt enbart för kvalitén, inget för märket, då lär det vara en ruskigt bra klocka.

Varför inte gå på en Sinn, ligger i samma prisklass ny och då får du iaf lite märke (igenkänningsfaktor) för pengarna...

Utan märke så känns det som man borde få en liknande klocka för 3-4 tusen ny. De flesta klockorna som säljs är ju oavsett överprissatta vilket vi accepterar för att det är ett specifikt märke... (Oavsett vad man tycker om det)

Precis, det skal vara väldigt hög kvalitet för pengarna:)

Nu har jag varit i dette gamet i ganska många år och har ägt klockor från Rolex, Omega, Sinn och alla märken som alla andra har. Jag köper inte längre klockor för att folk ska tycka jag är cool för att jag har en Rolex:)
Nu är det mycket roligare att hitta något som ger värde för det man betalar. En OP 39 från Rolex för över 50.000,- är inte värd pengar a för att säga det som sånn:)

Precis, det skal vara väldigt hög kvalitet för pengarna:)

Nu har jag varit i dette gamet i ganska många år och har ägt klockor från Rolex, Omega, Sinn och alla märken som alla andra har. Jag köper inte längre klockor för att folk ska tycka jag är cool för att jag har en Rolex:)
Nu är det mycket roligare att hitta något som ger värde för det man betalar. En OP 39 från Rolex för över 50.000,- är inte värd pengar a för att säga det som sånn:)
Exakt, men en högkvalitativ klocka från Sinn (556i t.ex.) går ju för runt 10k ny, är den här bättre? Med en Sinn betalar man ju även för ett märke men Monta har väl knappast någon hört talats om.

Om den är högre kvalitet än Sinn så är den ju högintressant! :)

Exakt, men en högkvalitativ klocka från Sinn (556i) går ju för runt 10k ny, är den här bättre? Med en Sinn betalar man ju även för ett märke men Monta har väl knappast någon hört talats om.

Har sett en hel del reviews på internet och alla säger att kvaliteten är långt över 556. Länken ska vara något i en egen klass. Den har ett Sellita som är regulerat till +5-5.

Exakt, men en högkvalitativ klocka från Sinn (556i t.ex.) går ju för runt 10k ny, är den här bättre? Med en Sinn betalar man ju även för ett märke men Monta har väl knappast någon hört talats om.

Nytt märke från 2016. Dom som har Everest gummi till Rolex har startat märket. Kostar 1.550 dollar ny på länk. Ja, ganska dyrt för ett okänt märke. Men måste bara se om den är så bra som alla säger.

Nytt märke från 2016. Dom som har Everest gummi till Rolex har startat märket. Kostar 1.550 dollar ny på länk. Ja, ganska dyrt för ett okänt märke. Men måste bara se om den är så bra som alla säger.
Det verkar som att du redan gillar den, så köp! :)
Om den nu är så bra, så slår den säkert snart Igenom...
För mig måste dock en "mikrotillverkare" vara ruskigt jävla bra, då det enbart är kvalitén som bedöms och inte märkets historia...

Det var ju ändå din fråga, så om du känner dig bekväm och nöjd med köpet är allt frid och fröjd... :)
Jag har ett par Sinn klockor o gillar märket mycket men baserat på vad jag läst om Montan så tror jag också att den upplevs som klassen bättre. Sinn är oerhört charmiga o mycket klocka för pengarna men jag tycker inte "fit n finish" är deras paradgren. Trots det är dom båda keepers utan tvekan.

Varit väldigt sugen på både Oceanking Blue men även deras svarta Skyquest GMT.

Tourby Lawless 40 ska tydligen ligga i samma kvalitetsskick om man tar watchuseek på vad dom säger så får se vilket som blir mitt nästa köp efter Squale GMT i maj.

Tillbaka
Topp