• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Monta Triumph, vad är en god pris på den begagnad?

Då kom denna också:)

DB8B38EB-841C-4570-9305-A0C26ECC2512.jpeg

Exakt, men en högkvalitativ klocka från Sinn (556i t.ex.) går ju för runt 10k ny, är den här bättre? Med en Sinn betalar man ju även för ett märke men Monta har väl knappast någon hört talats om.

Om den är högre kvalitet än Sinn så är den ju högintressant! :)
Jag bumpar denna för att jag nu kan svara på frågan med lite egen erfa. Jag har två Sinn klockor den ena en 556i som jag gillar skarpt. Men nu när jag haft min Monta en stund kan jag lugnt säga att kvalitén är bättre än Sinn på alla punkter. Bättre länk, bättre lås, finare bearbetad boett, bättre (mycket!) finish på tavla och index, bättre urverk (kan diskuteras men 2892 justerat till +/- 5spd är väl lite vassare och ger en tunnare boett) bättre lume och tja hela klockan är helt enkelt en eller två klasser bättre än 556an. Då är väl jag rätt objektiv som gillar Sinn. Kan ju vara kul att veta för dom som överväger köp av en Monta. Sinns 556a år ju fortsatt bland det mest intressanta o prisvärda i klassen runt 10k o Montan är ju faktiskt snarare bortåt 20 momsad i Sverige. Dock väldigt värd pengarna.

Tillbaka
Topp