• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moonwatch 44mm

Tisjon

Breitling
Hallå!
Jag undrar bara om det är någon som har erfarenhet av den uppsjö med moonwatch varianter som finns på marknaden nu. Vill inte ha nån professional (för liten tkr jag, samt manuell) utan en av de större co-axial varianterna. Men eftersom det finns drygt 7 tusen olika färgkombinationer och prisklasser skulle lite input vara trevligt.
Har varit och testat två st (dom enda som fanns i butiken vilket är den billigaste av dom (svart med stållänk)och en något dyrare med månfas (blå med läderband). Tycker båda är väldigt snygga den blå något mer "spacead" med mer nyanser och reflektion i materialet. Är mest intresserad av bang per buck mellan de diverse som finns och tänker köpa bego så det beror lite på vad jag kan hitta.
Öppen för färgförslag från er också dessa är som sagt de jag testat i person och har ni några andra ni gillar hojta till!

tack!
omega-speedmaster-moonwatch-omega-co-axial-chronograph-44-25-mm-31130445101002-l.png
ioj.png
 

Tisjon

Breitling
Ja den e riktigt snygg men känner också att svart är mer "tidlöst", men jämför man den svarta med resp utan månfas känns den billigare något mer prisvärd.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kul att du kollar på 44an!
Haft den svarta på handleden nu i en månad och satan vilken klocka!
CC7F545D-E712-4EF5-8480-55A60E08A460.jpeg

Större och bitigare än PROn helt klart. Mer tyngd också.

Prövade precis den blåa med månfas i butik men va inte supersåld där och då. Kändes plottrig (?) när man höll dom sida vid sida. Oavsett så kommer du få en riktigt bra klocka, men jag föredrar den svartas nick åt PROns estetik. Lycka till i valet!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min favorit av 44-familjen är definitivt racingvarianten(varianterna)
ml_5266426.jpg
Ja, faktiskt. Den där är ”förbättrad” i design av boett och ändlänkar så bärs lite mindre. Riktigt schysst klocka. Lite överprisad dock (en PO med samma verk kostar ju mindre). Får påpeka att Racing är en egen familj så det är ingen Moonwatch som TS skriver att han vill ha.
 
Ja, faktiskt. Den där är ”förbättrad” i design av boett och ändlänkar så bärs lite mindre. Riktigt schysst klocka. Lite överprisad dock (en PO med samma verk kostar ju mindre). Får påpeka att Racing är en egen familj så det är ingen Moonwatch som TS skriver att han vill ha.

Där ser man! Det borde jag ju förvisso ha anat kanske
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Verkligen! Men man måste ju pantsätta en njure för den! Och lite tråkigt att man inte tan ha länk :( men JÄDRAR va läcker den är!
Tja, dom är inte jätteheta nu för tiden så 60K är fullt realistiskt att hitta en för. Tänker tanken då och då men misstänker jag kommer att tröttna på den inom inte alltför lång tid. Jo, visst är dom väldigt läckra och häftiga.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tja, dom är inte jätteheta nu för tiden så 60K är fullt realistiskt att hitta en för. Tänker tanken då och då men misstänker jag kommer att tröttna på den inom inte alltför lång tid. Jo, visst är dom väldigt läckra och häftiga.
Sjukt coola faktiskt och ser inte så stora ut som dom låter. Såg en "in the wild" ett tag sedan. Riktigt snygg!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ingen dealbreaker, men quick set date hade varit trevligt på ett sådant fint verk som 9300...
Ja, lite märkligt att den inte har det.
Är ju samma sak på både 8500 och 8900..
Och man ändrar ju inte datum SÅÅ ofta som tur är. Rent praktiskt funkar det ganska smärtfritt. Av princip dock, ja!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja, lite märkligt att den inte har det.
Är ju samma sak på både 8500 och 8900..
Och man ändrar ju inte datum SÅÅ ofta som tur är. Rent praktiskt funkar det ganska smärtfritt. Av princip dock, ja!
Faktum är att det är så jag VILL ha det. Har haft detta på alla mina tidigare Omega och Certina innan det, 10+ år så är van vid det. Den SMP med 1120 jag köpte i höstas är faktiskt min första Omega med quickset datum.
 

Weberg

Audemars
Hallå!
Jag undrar bara om det är någon som har erfarenhet av den uppsjö med moonwatch varianter som finns på marknaden nu. Vill inte ha nån professional (för liten tkr jag, samt manuell) utan en av de större co-axial varianterna. Men eftersom det finns drygt 7 tusen olika färgkombinationer och prisklasser skulle lite input vara trevligt.
Har varit och testat två st (dom enda som fanns i butiken vilket är den billigaste av dom (svart med stållänk)och en något dyrare med månfas (blå med läderband). Tycker båda är väldigt snygga den blå något mer "spacead" med mer nyanser och reflektion i materialet. Är mest intresserad av bang per buck mellan de diverse som finns och tänker köpa bego så det beror lite på vad jag kan hitta.
Öppen för färgförslag från er också dessa är som sagt de jag testat i person och har ni några andra ni gillar hojta till!

tack!
omega-speedmaster-moonwatch-omega-co-axial-chronograph-44-25-mm-31130445101002-l.png
ioj.png
Som du nämner: moonwatch har hesalitglas och manuellt uppdrag, och det finns bara EN moonwatch. Sen finns det 7000 varianter, men det är nåt helt annat, och det var ingen av dessa som landade på månen!

Däremot är jag grymt avis på er som kan sporta 44 mm utan problem, för boetten gör sig fint även som lite större och flera färgkombos är riktigt jäkla najs!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja, det är väl ingen OWG-klocka men har man lite för mycket pengar över och vill ha något häftigt i samlingen så är den där magisk.
Den är väl lite stor, men den tickar rätt boxar. Jag som gillar blått blir lätt förförd av den där. Hade den varit lite mindre och kommit med länk som standard så kanske jag gjort ett försök. Tills vidare får det vara en dröm. :)
 
Topp