• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morbror Svens klockor

shoeshine

Breitling
Omega.jpg Eterna.jpg
Min kompis morbror Sven har gått bort och lämnat efter sig några klockor. Har rätt dålig koll på mer precist värde för dessa så jag vänder mig till Er.
Har erbjudits köpa dessa och undrar vad som är ett rimligt pris. Service behövs förstås på bägge. Har bara sett dem på bild så jag tar också gärna emot tips och mer info om dem.

Tack på förhand!
 

Psykel

Patek
Dom ser fina ut, men priset hänger mycket på om det är solitt eller pläterat guld. Hur ser baksidorna ut?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Omegan är en ref 168.017 designad av Gerald Genta. En fin klocka med bra verk! Inte pläterad utan guld på stål (dvs betydligt tjockare lager guld än pläterat). Pris ca 3,5 till 7 tkr? Lite spretiga priser här.
Eternan är en fin klocka också. Värderingsmässigt beror det på om den är pläterad (dvs förgylld med elektrolys, vanligtvis ca 20 um tjockt) eller gult på stål (mekaniskt pålagt guldskikt (ca 0.1-0.2 mm tjockt lager?). Pris 1000-3000kr?

Jag förstår att du är nybörjare här, men nästa gång leta efter lämplig tråd att posta i. Det blir så mycket bättre för alla då.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/
 
Topp