• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morfars gamla fickur

Sparvel

Omega
Var och hälsar på min mamma i helgen och fick syn på min morfars gamla fickur! Jag kan tyvärr inget om fickur och tänkte höra om det finns någon här som har någon information om det och om det är värt något mer än guldet? Drog upp den och den tickade igång! Kändes ganska kul att tänka sig morfar med den i västfickan då han hade fracken på sig!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

DrDre

Patek
Tyvärr tror jag inte att det är värt så mkt mer än guldet. Har själv ett liknande fr Omega som jag ärvt fr min farfars far. Det har högt affektionsvärde men det kryllar av dem (det är ju inget man kastar bort vid bodelningar) och efterfrågan är rätt begränsad så länge det inte står ngt fint på urtavlan (dvs Patek) eller de har några spännande funktioner (tex repeater).
 

Exxet

Rolex
Verket ser ut att vara ett Unitas och ganska "modernt" skulle gissa på 1950 och framåt, värdet är nog bara guldvärdet tyvärr, det emotionella är oftast högre, ser fint ut.
 
Topp