• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Morgongåva - Hjälp mig välja något bra

boena

Basic
Hej!

Har tänkt att ge en klocka som morgongåva till min blivande fru. Har kollat i lite äldre trådar om tips och fått lite på benen men tänkte ändå se om det finns fler bra tips där ute :) Det behöver vara en ny klocka (tyvärr, tror inte vintage går hem) och det behöver vara en quartz.

Hon har inget direkt klockintresse men har alltid klocka på sig. Idag är det en modeklocka från Marc Jacobs i roséguld/stål som hon har. Det är en större modell och det har hennes tidigare också varit så antar att det är bäst att gå åt det hållet. Tänker mig köpa något mer “hållbart” så tänkte satsa på helt i stål för den nya och skippa rosé - om det inte finns något lite mer diskret som håller.

Budget: Under 10k

Tusen tack för input!

Bilagor

• IMG_0807.jpg
    IMG_0807.jpg
    419.7 KB · Visningar: 9
+1 på Longines, hade också kikat på
  • Raymond Weil, Maurice Lacroix, Fredrique Constant, för att de är snygga.
  • Tissot för att länk o boett alltid är bra pang för pengen

Hej @boena, kul idé!:smug: Vad är det för kvinnan du har: ålder, stil? Att ha lite koll på handledsstorlek kan vara bra, av egen erfarenhet vet jag att mindre handleder kan begränsa.

Å en jätteviktig fråga - ska det vara diamanter eller ej på urtavlan? Supervanligt på damur men själv skulle jag aldrig ha det

Hej @boena, kul idé!:smug: Vad är det för kvinnan du har: ålder, stil? Att ha lite koll på handledsstorlek kan vara bra, av egen erfarenhet vet jag att mindre handleder kan begränsa.

Hon är 34 år och har väl lite blandad stil mellan skjorta/tshirt och klänningar ibland. Hon har rätt smala handleder men kör ju en ganska stor variant nu som jag ändå tycker passar rätt bra. På din andra fråga så nääää, inte för mycket diamanter. Men det skulle kunna vara som @krokfot exempel att siffrorna bytts ut mot mindre diamanter.

Tack för bra tips gänget! Ska slänga mig in i flickvänstråden men är rädd att budgeten kanske måste öka då ;)

Bästa tipset är nog @SeikoZ. Där har du massor av bilder.

Men lägger du till 900 får du Jubilee Steel i 32mm från Sjöö Sandström. Tror modellen har utgått, så går pruta på.
https://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=8733
https://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=8734
https://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=8732

Den där var ju riktigt trevlig faktiskt! Lyckas dock inte hitta någon i Stockholm... man vill ju gärna klämma lite på den...

Det första jag kommer att tänka på är ju min Victorinox Maceric (small):
97E56161-F84F-4BEC-8007-14EFAD27FF63.jpeg

Mkt trevlig o snygg klocka! Enkel men elegant urtavla, härligt blänk i visare och index.
För storleks ref. min handled är liten t.o.m. för att vara tjej: 14,5 cm. Finns i ett par läckra färger (min vita har utgått men jag hade tagit vilken som av de andra:p)

Fyller på med en, för mig oprövad Longines:

https://www.uret.se/longines-conquest-vhp-svart-stal-o36-mm-p-359514.html
Svart pärlemor är riktigt läckert! Plus häftigt quartz-verk.
Ang. Longines: bonus om det är en hästtjej, Longines syns mycket i sponsring kring hästsport. Extra kul då om hästintresse.

Edit: pris på Victorinox ca 5k, Longines 13k (men då är det med svart pärlemor, diamanter och maxavvikelse på 5s/år:woot:)

Senast ändrad:
Det första jag kommer att tänka på är ju min Victorinox Maceric (small):
97E56161-F84F-4BEC-8007-14EFAD27FF63.jpeg

Mkt trevlig o snygg klocka! Enkel men elegant urtavla, härligt blänk i visare och index.
För storleks ref. min handled är liten t.o.m. för att vara tjej: 14,5 cm. Finns i ett par läckra färger (min vita har utgått men jag hade tagit vilken som av de andra:p)

Fyller på med en, för mig oprövad Longines:

https://www.uret.se/longines-conquest-vhp-svart-stal-o36-mm-p-359514.html
Svart pärlemor är riktigt läckert! Plus häftigt quartz-verk.
Ang. Longines: bonus om det är en hästtjej, Longines syns mycket i sponsring kring hästsport. Extra kul då om hästintresse.

Victorinox ja! Bra tips! Din var ju skitsnygg, är det inte denna? https://www.klockmaster.se/klockor/victorinox/victorinox-maverick-v241699

Ah, kul med Longines. Det visste jag inte. Hon är ju gammal hästtjej så det kanske jag ska kolla in lite mer på då. Tack!

Den där var ju riktigt trevlig faktiskt! Lyckas dock inte hitta någon i Stockholm... man vill ju gärna klämma lite på den...
Köp och kläm... Det är en bra firma det där och distansköplagen på 14-dagar gäller. Slå en pling och prata med dem. Det är förbaskat bra klockor, Sjöö Sandström.

Köp något hon tycker om och är intresserad av istället, bara ett tips från en som varit gift länge :)

Jadu, jag kan ju knappast köpa nagellack eller kläder... lite väl trist. Och resa, ja det går ju inte direkt. Hon gillar ju att bära klocka så då borde hon ju i förlängningen också gilla att ha en fin kvalitetsklocka på tassen ;)

Jadu, jag kan ju knappast köpa nagellack eller kläder... lite väl trist. Och resa, ja det går ju inte direkt. Hon gillar ju att bära klocka så då borde hon ju i förlängningen också gilla att ha en fin kvalitetsklocka på tassen ;)
Vi vänder på det...vill du ha en handväska för 10k som du inte är så värst intresserad av?
Skämt åsido, det är din bättre hälft så du vet så klart vad som passar henne bäst.
Nu är jag iofs en medelålders man men den här är inte alls dum. dessutom lite större än "damnormen" (42mm) enligt önskemål :)
5rHUWQO.jpg

Du tjötade uppenbarligen inte tillräckligt mycket. Jag har redan planterat idén om varsin Rolex på den 10-åriga bröllopsdagen. Och den är fem år bort.
När man varit gift tillräckligt länge biter inte tjöt så bra, men jag hör dig. Allt är uppenbarligen mitt fel.

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp