• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Morgongåva. IWC, Mühle Glashütte, TAG Heuer eller Zenith eller?

Hej igen allihopa! Nu har jag bestämt mig, det blir en IWC Portofino Chronograph IW391007!
Vad tror ni om det? :)

Är det någon som vet någon som säljer en sådan? Alternativt tips på vilken utav dessa på Chrono jag borde / eller INTE borde beställa ifrån?
https://www.chrono24.com/search/ind...tToSearchIndex=true&sortorder=0&usedOrNew=new

Vill helst inte komma över 40000kr därav kan jag inte köpa en ny i butik här hemma...

Tacksam för hjälp!!
Portofinon är ett ypperligt val. Min far har en IW391022 och jag blir lika förvånad varje gång över livet och dynamiken i den tavlan.
051D2655-95DD-4146-BECD-F75A9FFB8C30.jpeg

TUSEN TACK allihopa för all hjälp och alla tips som ni gett mig!
Det landade med en IWC Portofino IW391007 som jag köpte av Victor på Watch Gallery i Malmö.
Klockan är så fin och är supernöjd! Den är nu inlämnad på gravering och min blivande får klockan 14e juni. Hoppas att han blir glad :)

Åter igen, tack alla för hjälpen!!

Inte för att vara tråkig men är det inte smartare att handla från ett ställe där han har möjlighet att lämna tillbaka om han inte gillar klockan? Du har ju inte direkt satsat på en storsäljare som är älskad av många.

Han kommer garanterat inte vilja lämna tillbaka sin morgongåva. Denna klockan var dessutom en av hans favoriter som han nämnt för mig. Känns inte som att mycket kan gå fel :). Härligt att det inte är en storsäljare. För vem vill ha det? ;-)

Han kommer garanterat inte vilja lämna tillbaka sin morgongåva. Denna klockan var dessutom en av hans favoriter som han nämnt för mig. Känns inte som att mycket kan gå fel :). Härligt att det inte är en storsäljare. För vem vill ha det? ;-)
Helt perfekt val. Det är visst en storsäljare? Portofinon är såväl vacker som sådär lagom populär :)

Har han kikat på JLC reverso, visserligen inte rund boett men IMHO mycket trevlig och klassisk klocka och fortfarande ganska mkt klocka för pengarna.
En beg med automat på läder i bra skick bör gå att få väl inom angiven budget.

Tillbaka
Topp