• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morgonrutin, hur ser eran ut?

Såkkett

Omega
06:15 ringer klockan
Snoozar ett par gånger och pallrar mig till duschen runt 07:00
Duschar, borstar tänderna, matar hunden och äter ett ägg med kaviar och en hårdmacka
Väcker hunden igen som tveklöst lyckats somna om efter maten och inte alls vill gå och jobba
Tar en snabb 10minuters promenad med jycken innan jag lastar in han i bilen och åker till jobbet
Börjar jobba 07:00 (har nog aldrig hänt men runt 07:30 - 07:45 brukar jag nog landa) och drar två snabba
koppar kaffe och hoppas att skiten släpper och man hinner vakna till tills 09:30 då det är fika
 

davvaer

Omega
07:50. Klockan ringer
07:51. Direkt upp och gå på toa
07:53 på med kläderna samtidigt som jag borstar tänderna.
07:55. Letar efter plånbok,nycklar etc. tar med kvarg och banan samt ev. matlåda
07:58.Låser ytterdörren och promenerar till bilen
08:00.Sitter i bilen och jag kan börja fakturera
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
06:05
Väckarklockan ringer.
Snoozar

06:30
Går upp, tar på klockan och sen kläder.
Går till köket och börjar koka ägg och förbereda frukost.
Frun är i badrummet, sminkar sig och så vidare.

06:45
Äter friukost tilsammans
Frun fortsätter fixa saker, packa sin väska osv medans jag plockar ur gårdagens diskmaskin och fyller på nytt.

07:00
Frun går till jobbet.
Jag börjar göra min klar i badrummet

07:15
Jag cyklar/åker till jobbet.
 
D

Deleted member 8389

Guest
04,45 Mobil larmet tjuter
04,46 Allt som ska göras på badrummet dock ej dusch
04,55 Påklädning samt val av klocka
05,00 Går ner i garaget och tar mc till jobbet (sommar) 05,05 går till bussen (vinter)
05,20 - 05,30 framme på jobbet och drar igång espresso maskinen samt börjar fixa med leveranser från bageri etc.
 

Mille79

Trollungen
Låser dörren om jag glömt kvällen innan.
Borstar tänderna
Äter frukost
Snoozar
Stänger av larmet
Lägger mig
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Snoozar aldrig. Duschar alltid. Äter aldrig frukost.

Bestämmer när jag ska gå upp det sista jag gör innan jag somnar på kvällen. Anpassar mig beroende på dagsform, men drömscenariot är alarm innan 6:30 och på kontoret en timma senare.
 

MariaE

Panerai
Vardag
03.00-05.00 vaknar jag av att sonens fot trycks upp i ansiktet på mig och dottern ligger och nynnar. Alternativt kraftiga sparkar i sidan eller viskande frågor om klockslag och när det är morgon.
05.45 ber barnen tassa upp och gå på toa och sen klä sig.
05.45 jag tar en snabbdusch, borstar håret och rabblar dagens schema för mig själv.
06.00 drar på mig kläderna som är framtagna kvällen innan.
06.05 gör en kopp te, fixar kaffe till sambon och dukar fram frukost till barnen och fixar mat och medicin åt hunden
06.15 dricker te/frukoststund
06.40 borstar tänderna på mig och barnen
06.50 går ut med hunden
07.10 åker till jobbet
07.20 är på kontoret

Barnledig vardag
05.00 vaknar och är pigg som en lärka
05.02 drar mig och inser att det känns tomt utan massa små fötter som krigar med mig
05.05 går upp och gör mig en kopp te
05.10 avnjuter en kopp te i sängen och ser på någon skräpig film eller serie eller bläddrar i en inredningstidning.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
06.05 klockan ringer
06.10 går upp och gör välling till dottern och hämtar något till sambon sen dusch, en PRO pud och fixa sig iordning
06.25 går och väcker drönarna igen som garanterat har somnat om
06.30 på med bankpyjamas och välja klocka
06.40 dottern troligen påklädd och sitter och surar i vagnen för att hon är trött
07.00 (om allt går bra) lämnar på förskolan och tycker livet är bra
07.20 (gått sämre) rusar ut från förskolan stressad till jobbet och tycker barn är ett jävla
påhitt och undrar om det finns någon 4 års reklamationsrätt
 

hooods

Panerai
2-Faktor
0540-0541: klockan ringer. Upp direkt, snooz är slöseri med sovtid. På med kläderna.
0542-0550: dass och tvätta av ansiktet. Kolla insta.
0550-0600: käkar frulle. Fil med müsli.
0600-0610: dass igen. Fixar håret och borstar tänderna.
0610-0615: på med ytterkläder och pussa sovande sambon adjö.
0615-0620: går till bilen.
0620-0715 kör åtta mil till jobbet.
0715-0730: kaffe och ombyte igen.
0731: TJÄNSTGÖRING
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Jobbar hemifrån ett par dagar i veckan så då vaknar jag när jag känner för det (dock oftast runt 8-9) och sätter på kaffet sen sätter mig vid datorn.

Ska jag till kontoret beror det på vilken tid dagens första möte är, oftast mellan 9-10 någongång.

Dock försöker jag väl gå mer och mer åt rutinerna 8-17 för att matcha tjejens rutiner mer som har fasta tider. Dock innebär det att ställa klockan på 06.30 vilket känns sådär lockande när jag vet att jag kan gå upp i princip när som passar :bored:

I alla fall;
Rutin om jag ska iväg är enkel.
Dusch,
Dricker 75cl vatten,
Dricker två koppar kaffe och tar en snus
Sedan klä på mig, borsta tänderna, fixa hår, drar iväg.
Liknar mitt liv, men med några äldre barn varannan vecka. Hatar när något stolpskott bokat möte 8.00 :D
 

Oew

Rolex
06:15 Larmet ringer, flyger upp ur sängen för att inte somna om
06:16 Käkar en banan och borstar tänderna
06:20 Jogg till simning
06:45 Simning
07:45 Jogg hem
08:00 Frukost och ett par koppar kaffe
 

almeyero

Panerai
07:00 - Larmet går och jag ligger i 15 minuter och hatar mitt liv.
07.15 - Tar tag i mitt liv och kliver upp och går och duschar, fixar håret samt klär på mig.
07.30 - Promenerar till jobbet.
07.45 - Kommer till jobbet.
 

Jrgen

Cartier
Vardagar med barnen, vaknar av klockan 5,30.
Upp borsta tänderna, tar sedan en snus innan jag klär mig.
Sover i klockan så jag slipper lägga tid på att välja.
5,45 i bilen 30 min till kontoret, kaffe och mera snus.
7-7,30 ringer var 5e minut och försöker väcka barnen som ligger i komalikt tillstånd.
Barnfria veckor ganska lika minus komalikt tillstånd. :D
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Bra att tala om när men dragit hemifrån å rollarna ligger obevakade?
Ett båtforum jag hängde på hade liknande tråd och folk berättade gladerligt om hela deras livsrutin, inte långt senare förekom flertalet stölder. Oklart hur detta sammankoplades men viss skepsis fanns. Säger inget inget om forummedlemnarna men som bekant så kan vem som helst gå in och läsa detta och få en gratis kartläggning, lite dumt.!?
 
Senast ändrad:
06:15 - Kliver upp. Tänker; "är detta meningen med livet?"

06:16 - Duschen. Försöker att inte falla framstupa och slå ihjäl mig själv. Vissa dagar känns detta väldigt lockande, dock.

06:25 - Klar med duschen! Nu frukost. Äter antagligen någon trött smörgås eller något kvargliknande-helvete och tänker "varför försöker jag inte fixa någonting gott att äta istället för detta?"
Frukosten intar jag samtidigt som jag kollar alla väsentliga sidor för att uppdatera mig om den allt så viktiga omvärlden. Har någon prinsessa fått en ny unge? Har Kicki Danielsson åkt dit för rattfylla igen? Blondinbella skiljer sig, eller vilken B-kändis talar ut om sin väl bevarade hemlighet. Detta tar tid.

07:00 - Klär på mig. Smetar in ansiktet med någon dyr återfuktare som inte alls är så bra som butiksbiträdet lurade i mig. Håret smetar jag också in med något, jag ser aldrig ut som modellfrisyrerna på Instagram. Vet ej vad jag gör för fel här. Allt detta i tron om att se någorlunda levande ut. På med lite lukta gott, det gillar damerna på jobbet säkert.

07:10 - VAR FAN ÄR MINA NYCKLAR!? SL-KORTET!? Varför ska man ha SL-kort!? Förbannade skit!

07:15 - Ut genom dörren. Satan, det regnar! Härlig morgon!

07:20 - Kliver på tunnelbanan efter några vassa armbågar utdelats (måste ha sittplats ju!). Möts av morgonandedräkt, hipsterfarsor och snoriga ungar överallt. Känner redan hur jag börjar blir förbannad för att något äckel nyser rätt ut, eller att någon lyssnar på reggaeton på öronbedövande hög volym. Här börjar jag förvandlas till 'En man som heter Ove'. Försöker tänka glada tankar, men det är svårt. Jaaa, en station kvar!

07:45 - Kliver in på kontoret och tänker att snart är det dags att återigen upprepa denna procedur även imorgon.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
06:15 - Kliver upp. Tänker; "är detta meningen med livet?"

06:16 - Duschen. Försöker att inte falla framstupa och slå ihjäl mig själv. Vissa dagar känns detta väldigt lockande, dock.

06:25 - Klar med duschen! Nu frukost. Äter antagligen någon trött smörgås eller något kvargliknande-helvete och tänker "varför försöker jag inte fixa någonting gott att äta istället för detta?"
Frukosten intar jag samtidigt som jag kollar alla väsentliga sidor för att uppdatera mig om den allt så viktiga omvärlden. Har någon prinsessa fått en ny unge? Har Kicki Danielsson åkt dit för rattfylla igen? Blondinbella skiljer sig, eller vilken B-kändis talar ut om sin väl bevarade hemlighet. Detta tar tid.

07:00 - Klär på mig. Smetar in ansiktet med någon dyr återfuktare som inte alls är så bra som butiksbiträdet lurade i mig. Håret smetar jag också in med något, jag ser aldrig ut som modellfrisyrerna på Instagram. Vet ej vad jag gör för fel här. Allt detta i tron om att se någorlunda levande ut. På med lite lukta gott, det gillar damerna på jobbet säkert.

07:10 - VAR FAN ÄR MINA NYCKLAR!? SL-KORTET!? Varför ska man ha SL-kort!? Förbannade skit!

07:15 - Ut genom dörren. Satan, det regnar! Härlig morgon!

07:20 - Kliver på tunnelbanan efter några vassa armbågar utdelats (måste ha sittplats ju!). Möts av morgonandedräkt, hipsterfarsor och snoriga ungar överallt. Känner redan hur jag börjar blir förbannad för att något äckel nyser rätt ut, eller att någon lyssnar på reggaeton på öronbedövande hög volym. Här börjar jag förvandlas till 'En man som heter Ove'. Försöker tänka glada tankar, men det är svårt. Jaaa, en station kvar!

07:45 - Kliver in på kontoret och tänker att snart är det dags att återigen upprepa denna procedur även imorgon.

Punkten 0720 var en starkt bidragande orsak till att jag flyttade från sthlm. Nu åker jag bil överallt dessutom utan att sitta i kö. Och inte en enda inflyttad låtsas-stockholmare-hipsterjävel så långt ögat kan nå.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Vaknar till något av dessa alarm (eller emergency iPad i köket) väldigt morgontrött...
IMG_2382.PNG

Gör mig i ordning och lämnar bostaden 07:07 (målsättning för att hinna till första spårvagnen)
På jobbet efter 08- någon gång, äter frukost 09:30.
 

JohnDoe

Rolex
Går upp varje morgon, ibland tidigt, ibland lite senare, är det vardag behöver man oftast få iväg tonårsbarnen till skolan. Frun jobbar inom vården med varierande tider. Åker till jobbet ganska ofta men inte alltid. Nu när klockorna fått konkurrens av ett välfyllt vapenskåp är skjutbanan aldrig fel. Synd man inte bor i Arizona, då hade man kunnat variera jakten. Åtla upp med namn, adress, schema och klockor. Fyller några mag till 9.3 o väntar i hallen.
 

ScubaKing

Audemars
17:00 - Vaknar
17:10 - Aminosyror, Kreatin
17:15 - Måltidsersättning i dryck
17:20 - Lämnar lägenheten och går till gymmet
18:45 - Hemma från gym, duschar, äter mat
19:00 - 23:00 Softar
23:00 - Gör mig i ordning för jobb
24:00 - 06:00 - Jobbar
 

Lukkan

Cartier
Går upp runt 06.00 kaffet redan klart gör frun och dottern sällskap vid frukostbordet. Runt 07.00 sitter kollar på disney junior med dottern på dr. Mcstuffing ( liten flicka som är en leksaks läkare). Runt 07.30 drar mig vidare till badrummet gör allt det där man gör i badrummet klar runt 08.00 går sätter mig i altanen läser allt möjligt man kan läsa. 08.50 drar till dagis samma veva varje gång varför hon måste vara på dagis. Åker vidare till jobbet runt 09.00 försenad som vanligt (går kommer som jag vill) framme runt 09.30 jobbet och gör det man är bäst på så lite som möjligt:)
 
Jobbar dagtid för tillfället;
06.00 Klockan ringer
06.00-06.05 Kliver upp
06.05 Klär på mig, kläder framlagda
06.05-06.10 Badrummet
06.10-06.15 Packar ner frukost samt matlåda och letar på nycklar, plånbok och stämpelkort
06.15 Åker till jobbet
06.45 Framme
06.50-07.00 Byter om till jobbkläder samt stämplar in

Duschar alltid efter jobbet då jag blir skitig :)
 
Topp