• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moto 360. Åsikter?

fretig

Cartier
Med risk för att dra hela det samlade forumets vrede på mig =)

Såg att Motorola nu presenterat sin nya smarta klocka. Hittills har i alla fall inte jag tilltalats av designen på befintliga smarta ur men med denna börjar jag vackla.
Självfallet kommer känslan i en sådan tingest aldrig nå upp till den i en fin mekanisk klocka men likväl kan jag se användningsområden för denna.

Vad sägs?

http://www.swedroid.se/mot motorola-moto-360-smartklockor-5.jpg motorola-moto-360-smartklockor-7.jpg o-360/
 
Blir spännande att se var smartwatches landar, om man lyckas skapa något som flyger för den bredare publiken och om så sker hur det kommer se ut.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Rätt ok design på klockan, men varför ser armbandet ut som ett gammalt flexband?
 

Apansson

Torpare
Helt ok design, har dock fortfarande svårt att se användningsområde. Verkar som att det bygger mycket på röststyrning, men är det verkligen så att folk sitter och pratar med sina klockor ute bland folk, ser det inte lite mysko ut? Kanske bara är jag... Sen får man väl hoppas att det kommer stöd för svenska snabbt, vi har ju inte iOS Siri på svenska än till exempel, fast det funnits ett bra tag nu.
 
Tycker att Motorola verkligen visar vilken väg man bör gå med smartklockorna! Tycker den ser riktigt bra ut faktiskt!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Vad gäller banden så erbjuder Motorola ett koppel olika band att välja mellan. Personligen gillar jag den på läder bäst. Ser fram emot att få fingra på den live.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Kul med ny teknik och hela det där, men personligen är jag övertygad om att jag inte skulle använda den när nyhetens behag lagt sig. Finns det något en sådan där kan göra som inte funkar lika bra i en smartphone? En lur drar man ju ändå omkring på. En klocka har jag på mig för att jag älskar klockor, inte för att den är sjukt praktisk. Stegräknare, GPS, timer med tusendel, alarm, blablabla, blablabla, blablabla, har jag ändå i luren.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul med ny teknik och hela det där, men personligen är jag övertygad om att jag inte skulle använda den när nyhetens behag lagt sig. Finns det något en sådan där kan göra som inte funkar lika bra i en smartphone? En lur drar man ju ändå omkring på. En klocka har jag på mig för att jag älskar klockor, inte för att den är sjukt praktisk. Stegräknare, GPS, timer med tusendel, alarm, blablabla, blablabla, blablabla, har jag ändå i luren.
Det har sagt ett antal gånger angående smarta klockor att de som hänger på ett sådant här entusiastforum knappast är målgruppen för smarta klockor eftersom vi hellre lägger upp till ett par månadslöner på ett mekaniskt ur som kostar minst lika mycket som en smart klocka att serva vart 5:e år.

Men... jag inser att det finns stor potential i smarta klockor och att de kan göra livet lite smidigare för "vanligt" folk. Att få notifikationer och diverse annan info på armen istället för att hala upp telefonen är troligen något som många betalar för.

I övrigt håller jag med dig. Jag drar mig för att köpa klockor med datum eftersom jag redan har den funktionen i mobilen. Mobilen visar ju också enkelt tiden (timme + minut), så kan jag bara hitta en app som visar sekunderna också på låsskärmen så kan jag skippa armbandsuret helt och hållet och bara gå omkring med ett 50k armband som har en stor Rolex-logga på sig.

(^^----- Obs: Lätt sarkasm ;) )
 

Pistol_Pete

Panerai
Har klämt och känt på en Motor-Ola 360, mina intryck:
  • Designen är snygg för att vara en smart watch
  • Klockan är något stor
  • Väldigt få användningsområden
  • Trots att jag är teknik-freak väckte den inget ha-begär
 
Topp