• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Movember 2017

don.h

Cartier
November är nu här och det innebär givetvis att det till flickvännens förtret är dags att skaffa en musche. Jag gör det själv för tredje året i rad och ser det som en bra samtalsstartare kring denna viktiga fråga men kombinerar det med en donation. Hoppas fler av er ansluter!

Reglerna är ganska enkla;
1. Raka av allt skägg
2. Ge en donation till prostatacancer förbundet
3. odla en cool musche

Låt oss samlas i denna tråd och dela med oss av bilder på våra tangorabatter, informera om insamlingar m.m.

Mer information finner ni här:
https://se.movember.com/?home
http://www.prostatacancerforbundet.se/subPage1.asp?nodeid=116041
 

don.h

Cartier
movember..gif
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Bra tråd! Lånar den eftersom det är relevant och för ett gott syfte:

Hostar flertalet movember-event på/med min ena verksamhet. Alla är i eventen Stockholm, och är man intresserad är man välkommen. Nästkommande event äger rum nu på fredag på baren Taproom, klockan typ 18-kvällen. Goda drinkar, skägg som klipps och pengar som skänks. Vill man ha mer info så skriv ett PM :)
 

don.h

Cartier
Bra tråd! Lånar den eftersom det är relevant och för ett gott syfte:

Hostar flertalet movember-event på/med min ena verksamhet. Alla är i eventen Stockholm, och är man intresserad är man välkommen. Nästkommande event äger rum nu på fredag på baren Taproom, klockan typ 18-kvällen. Goda drinkar, skägg som klipps och pengar som skänks. Vill man ha mer info så skriv ett PM :)
Klockrent! är tyvärr på jakt då men hoppas andra ansluter
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Diskriminering mot oss som knappt har hårväxt!
Men jag odlar de få fjunen jag har, dock så har jag tjuvstartat sedan 2 veckor tillbaka men det syns knappt.

Mycket tråkigt att höra @J Carl !
Hoppas det inte är en för elak sådan och att du tar dig igenom det!
Vi håller för dig!
 

J Carl

Omega
Diskriminering mot oss som knappt har hårväxt!
Men jag odlar de få fjunen jag har, dock så har jag tjuvstartat sedan 2 veckor tillbaka men det syns knappt.

Mycket tråkigt att höra @J Carl !
Hoppas det inte är en för elak sådan och att du tar dig igenom det!
Vi håller för dig!
Jo det är inte jätte kul och tyvärr är det en riktig elaking till cancer, läkarna säger att jag har runt 8-12 månader kvar i livet pga stor spridning. Därför hänger jag här hela tiden ( skingra tankarna ) .
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Jo det är inte jätte kul och tyvärr är det en riktig elaking till cancer, läkarna säger att jag har runt 8-12 månader kvar i live pga stor spridning. Därför hänger jag här hela tiden ( skingra tankarna ) .

Fyfan vad hemskt!
Jag kan inte fantisera över vad tankarna ens hade kunnat vara vid ett sådant besked.
Jag vet inte ens vad man ska skriva...
 

J Carl

Omega
Fyfan vad hemskt!
Jag kan inte fantisera över vad tankarna ens hade kunnat vara vid ett sådant besked.
Jag vet inte ens vad man ska skriva...
Det är lugnt . Jag fick beskedet i sommar och min familj är här för mig och chocken har lagt sig . Nästan bättre att inte säga så mycket alls , mest bara bekräfta att det är skit . Sen behövs inte mer . Ett tips om du finner dig i en liknande situation i framtiden. :)
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är lugnt . Jag fick beskedet i sommar och min familj är här för mig så chocken har lagt sig . Nästan bättre att inte säga så mycket alls , mest bara bekräfta att det är skit . Sen behövs inte mer . Ett tips om du finner dig i en liknande situation i framtiden. :)

Tack för tipset!
Brukar vara sådana situationer man blir antingen helt förstummad eller säger totalt fel saker...
 
Im in! ingen slätrakning för mig dock.
Hade två dagars stubb för tre dagar sedan. Får räcka!

Jo det är inte jätte kul och tyvärr är det en riktig elaking till cancer, läkarna säger att jag har runt 8-12 månader kvar i livet pga stor spridning. Därför hänger jag här hela tiden ( skingra tankarna ) .

Fy fan :(
Helt mållös....
Håller tummarna för dig!
 

Psykel

Patek
Som helskäggig sen fyra år tillbaka kommer inte skägget ryka oavsett syfte. Dock stöttar jag naturligtvis movemberrörelsen som en så kallad "beard bro for life".
Kan för övrigt tillägga att Movember foundation i år även uppmärksammar testikelcancer och mäns psykiska ohälsa. Det sistnämnda är den fråga som är viktigast för mig personligen, så har valt att stötta den frågan i form av den gröna mustaschen i år.
A6EEA44E-C38E-477C-8105-43E10851EF80.jpeg
 

don.h

Cartier
Som helskäggig sen fyra år tillbaka kommer inte skägget ryka oavsett syfte. Dock stöttar jag naturligtvis movemberrörelsen som en så kallad "beard bro for life".
Kan för övrigt tillägga att Movember foundation i år även uppmärksammar testikelcancer och mäns psykiska ohälsa. Det sistnämnda är den fråga som är viktigast för mig personligen, så har valt att stötta den frågan i form av den gröna mustaschen i år.
A6EEA44E-C38E-477C-8105-43E10851EF80.jpeg
underbart! Bra information
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag har varit helskäggig mer eller mindre sedan sena tonåren. Trimmar det med jämna mellanrum ganska kort. Nu är det trimmat med en framträdande mustasch. Min pappa drabbades av testikelcancer för något år sedan, så för mig är det viktigt att vara med och stötta.
 

don.h

Cartier
Jag har varit helskäggig mer eller mindre sedan sena tonåren. Trimmar det med jämna mellanrum ganska kort. Nu är det trimmat med en framträdande mustasch. Min pappa drabbades av testikelcancer för något år sedan, så för mig är det viktigt att vara med och stötta.
Tråkigt att höra om din pappa, hoppas han mår bättre idag. Grymt att du ansluter dig till kampen!
 

rogart-63

Patek
Fy för cancer. Min pappa har cancer. Visserligen har dom fått bort alla fläckarna på lungorna med cellgift men det finns ändå kvar i kroppen. Han har rökt i säkert 30 år men inte på dom senaste 15 åren. En nära släkting gick bort för nån månad sen i cancer. Och en släkting på min mammas sida har tarmcancer. Så man kan säga att det kommit ganska nära inpå. @J Carl jag tycker du är grymt stark som orkar dela med dig. Kämpa på.
Kör visserligen orakat 5 mm stubb ganska ofta men musche vet i sjutton. När det kommer till en viss gräns kliar det nåt vansinnigt.
 
Topp