Nästa steg; man ska kunna se loggan på navet via ventilhålet. Så gillar jag mina handbyggda hjul.Sånt jingeljångel har man inte tid med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästa steg; man ska kunna se loggan på navet via ventilhålet. Så gillar jag mina handbyggda hjul.Sånt jingeljångel har man inte tid med
Sånt jingeljångel har man inte tid med
Kör utan slang så det är lugnt, men har man slang så kan det absolut underlätta.Kan i och för sig spara en del tid då det kan göra så att man slipper en andra punktering direkt efter att man lagat den första.
Har man loggan vid ventilen så blir det lättare hitta platsen på däcket som matchar hålet på innerslangen. Detta gör att man snabbt kan kolla så att det inte sitter kvar något vasst föremål eller dold skada på däcket som kan orsaka en ny punktering.
//j
Budget?Om man ska ha det mest prisvärda i mtb väg just nu? Vad köper man. Senast köpte jag cubes värsting 29a med aluram. Cyklade 4ggr men tänkte ge det ett nytt försök nu. Hit me.
Alltså. Så billigt som möjligt men vettigt. Haha. Sist la jag 30k+ och använde den 4ggr som sagt. Men vill inte ha skit heller såg din kona och dne är ju supergrym.men finns ej i lager i min storlek.Budget?
Inte i lager? Beror väl på varifrån du vill beställa? Borde ju finnas någonstans. Jag valde mellan Kona och Trek Roscoe, väldigt nöjd med mitt val.Alltså. Så billigt som möjligt men vettigt. Haha. Sist la jag 30k+ och använde den 4ggr som sagt. Men vill inte ha skit heller såg din kona och dne är ju supergrym.men finns ej i lager i min storlek.
Inte i lager? Beror väl på varifrån du vill beställa? Borde ju finnas någonstans. Jag valde mellan Kona och Trek Roscoe, väldigt nöjd med mitt val.
Kul! Perfekt att testa innan man köper! Jag känner som jag skrev tidigare ytterst sällan att jag saknar fulldämpat men det är ju en smaksak såklart.hittade den på bikester, tycker din är en utav de snyggare som finns att tillgå atm. men ska hyra nu till helgen. Dock Dh, haha men känna efter om man skulle behöva en fulldämpad eller om HT, ska även svänga förbi de leder som finns här för att kolla underlag. Men rent spontant tänker jag mig en HT
Dubbel klinga fram. Går säkerligen snabbare på asfalt men meckigare i skogen.
Dubbel klinga fram. Går säkerligen snabbare på asfalt men meckigare i skogen.
Freeride och downhill är väl så långt ifrån asfalt man kan komma?mkt. inlägg nu. Fråga: finns det någon vettig Freeride cykel som man kan köra lättare park/downhill med, men som även funkar att cykla asfalt och stig med utan att bli frö trögtrampat..
Trek Fuel EX, sätt på 140mm fram och en Fox DPX2 bak för parken. Kostar mer än vad du vill lägga men ja det är typ den.mkt. inlägg nu. Fråga: finns det någon vettig Freeride cykel som man kan köra lättare park/downhill med, men som även funkar att cykla asfalt och stig med utan att bli frö trögtrampat..
Trek Fuel EX, sätt på 140mm fram och en Fox DPX2 bak för parken. Kostar mer än vad du vill lägga men ja det är typ den.
Asfalt enbart tänkt som transport, är. Väl mer grusväg som blir det planaste. Tanken är väl mestadels cykelleder /stig/grävda banor (lättare dh och park)Njäe, det är ett jävla as att försöka köra en riktig skogshoj på asfalt oavsett hjul. Jag tror att "allt" betyder ett par snabbhjul för långlopp/race och ett par köttigare för njutningsfull och utmanande stigcykling.
Jag är inte med - menar du civil transport (åka till jobbet och på vägen hem handla ett paket mjuka Prince, ett sexpack folkisar och en kvällstidning) eller transport till/från/mellan skogsåkningen? I det sistnämnda fallet funkar allt, man får bara ha tålamod (och rätt sadelhöjd).Asfalt enbart tänkt som transport, är. Väl mer grusväg som blir det planaste. Tanken är väl mestadels cykelleder /stig/grävda banor (lättare dh och park)
Kanske en EX 8 27,5+ eller 29"?. 29" och en 140mm gaffel räcker gott för park. Går nog att trampa rätt bra på 29". Det är en kombo mellan geometrin och bakdämparen+inställningar som måste klaffa för du ska känna att de blir bra på platten och uppför. Klart de mesta funkar att cykla uppför med men de är absolut skillnad.Asfalt enbart tänkt som transport, är. Väl mer grusväg som blir det planaste. Tanken är väl mestadels cykelleder /stig/grävda banor (lättare dh och park)
Lägg 90% av budgeten en rolig skogsjhoj och 10% på en transporthoj= problemet löst.Asfalt enbart tänkt som transport, är. Väl mer grusväg som blir det planaste. Tanken är väl mestadels cykelleder /stig/grävda banor (lättare dh och park)
Lägg 90% av budgeten en rolig skogsjhoj och 10% på en transporthoj= problemet löst.
Kanske en EX 8 27,5+ eller 29"?. 29" och en 140mm gaffel räcker gott för park. Går nog att trampa rätt bra på 29". Det är en kombo mellan geometrin och bakdämparen+inställningar som måste klaffa för du ska känna att de blir bra på platten och uppför. Klart de mesta funkar att cykla uppför med men de är absolut skillnad.
Jag tillhör dem som säger desto dyrare cykel desto bättre. Åknivå spelar inte så stor roll för materialet levererar ändå. 7:an räcker men 8:an är för dig som funderar om de där lilla extra ändå hade varit värt. Dålig koll på Spez men tror de är Stumpjumper som är mer rätt modell.Förstår. Kollat på ex 7. Behöver man dämpartekniken i 8an?
Kan denna vara något?
https://www.cykellagret.se/p16481/specialized-camber-fsr-29-hyper-green-black
Ser smidig ut
Jag tillhör dem som säger desto dyrare cykel desto bättre. Åknivå spelar inte så stor roll för materialet levererar ändå. 7:an räcker men 8:an är för dig som funderar om de där lilla extra ändå hade varit värt. Dålig koll på Spez men tror de är Stumpjumper som är mer rätt modell.
Köper du runt 20 så lägg pengarna på något som är 2019/2020 för alla instegskomponenter blir bättre. Runt 30 kan man börja titta på nytt/riktigt bra beg. Rykten säger också att FEX modellen kommer uppdateras nu i sommar. Jag väntar på 2020 Slash och Remedy.