• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Denna fick följa med hem idag.
Synd bara att den inte fanns i en färg som syns när den ligger i bilens svarta fack, eller långt ner i verktyglådan.
1000009583.jpg
Dime är mycket minitool för pengarna👍🙂
15321.jpg

15322.jpg

Halloj alla multitoolproffs!
Jag tänkte ta steget… bli med en… Frågan är vilken jag ska välja?
Jag har fastnat lite för Leatherman Wave AIpha med sina handtag i G-10 och med bladet i Magnacut. Rejäl sax. Den tickar många boxar (utom priset och tillgängligheten förstås). Sen såg jag den lite färglada Leatherman Signal, bra med en hammarfunktion i bakänden, billigare.
Allmänna tips på vilka verktyg man ska värdera högst i material, billigt och pålitligt ställe att handla på nätet osv?

Halloj alla multitoolproffs!
Jag tänkte ta steget… bli med en… Frågan är vilken jag ska välja?
Jag har fastnat lite för Leatherman Wave AIpha med sina handtag i G-10 och med bladet i Magnacut. Rejäl sax. Den tickar många boxar (utom priset och tillgängligheten förstås). Sen såg jag den lite färglada Leatherman Signal, bra med en hammarfunktion i bakänden, billigare.
Allmänna tips på vilka verktyg man ska värdera högst i material, billigt och pålitligt ställe att handla på nätet osv?

Jag rekommenderar Leatherman Surge, verktyget du aldrig byter ut!

Motivering:
1. Byggd som en Tank
2. Tillgång till kniv, sax, såg, fil, serrated knife - Från utsidan!
3. T-Shank - Möjligheten att enkelt byta såg och fil, samt använda andra T-Shank-produkter. Jag personligen tycker inte om att såga och fila på andra verktyg för att det känns som jag ”slösar” på verktyget. Till min Surge har jag alltid en extra såg och fil som väntar på att dess föregångare har ”gjort sitt”.
4. Priset.

Rekommenderar även ett tjockt bälte, ordentligt hölster samt extra tillbehör som även dem kan sättas på bältet.

Oavsett vilken Leatherman du väljer så kommer du bli nöjd! Uppdatera gärna vilken det blev🤩👊🔥

IMG_2528.jpeg

Jag rekommenderar Leatherman Surge, verktyget du aldrig byter ut!

Motivering:
1. Byggd som en Tank
2. Tillgång till kniv, sax, såg, fil, serrated knife - Från utsidan!
3. T-Shank - Möjligheten att enkelt byta såg och fil, samt använda andra T-Shank-produkter. Jag personligen tycker inte om att såga och fila på andra verktyg för att det känns som jag ”slösar” på verktyget. Till min Surge har jag alltid en extra såg och fil som väntar på att dess föregångare har ”gjort sitt”.
4. Priset.

Rekommenderar även ett tjockt bälte, ordentligt hölster samt extra tillbehör som även dem kan sättas på bältet.

Oavsett vilken Leatherman du väljer så kommer du bli nöjd! Uppdatera gärna vilken det blev🤩👊🔥

IMG_2528.jpeg
Instämmer föregående talare!

Tillbaka
Topp