Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här, tills slut är man så luttrad att det blir en del av luvets brus.Smaken är som baken, men Högdalen/Bandhagen är smutsigt, Blåsut/Hammarbyhöjden är väl helt okej om man bor i nya delen.
Jag har lärt mig att hata och leva med Bromma flygplats eftersom jag bor i Kristineberg, hjälper ju inte med att inflygningarna är några hundra meter ovanför min lya.
"Ok"Har ett område tunnelbana går det bort direkt. Bara drägget som bor utmed tunnelbanelinjer.
Det av samma anledning att ingen nämnt Södertälje skulle jag tro (inga fördomar, jag syftar geografiskt)Sjukt förvånad över att ingen ens har nämnt Märsta i den här tråden.
19min till centralen, snabbare än flesta orter längs T-bananDet av samma anledning att ingen nämnt Södertälje skulle jag tro (inga fördomar, jag syftar geografiskt)
19min till centralen, snabbare än flesta orter längs T-banan
Ja? Har inte alla det? Mitt kallar jag för SJs regionaltåg19 minuter? Har du eget tåg som går på egna räls då eller? Märsta - Centralen går på 40 minuter med pendeltåget.
En galleria full med ortenväktare och annat patrask som skiter öppet och torkar kläderna i slussarna till gallerian. Riktigt schysst.Vissa delar av Kista är helt okej. Härligt med gallerian så nära, tunnelbana, grönonråden och extra skönt om man jobbar i området. Då behöver man aldrig lämna kista!
Inget som stör mig då jag är i gallerian kanske max en gång i veckan. Jag går in, gör mitt och kommer ut. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att folk skiter i gallerian och torkar klädera i slussarna? Jag trivs här i ett mångkulturellt område. Mitt kontor ligger på stureplan och jag skulle aldrig någonsin kunna bo i ett område där det bara bor snobbiga människor. Alla har vi våra preferenser och åsikter.En galleria full med ortenväktare och annat patrask som skiter öppet och torkar kläderna i slussarna till gallerian. Riktigt schysst.
Bor också i förorten och har bott i Kista. Du vet vad jag pratar om då det är ett ganska stort problem, och inget görs åt saken. Hur mycket kostar saneringen oss skattebetalare? Det gäller i hela Stockholm med människoavföring osv skit.Inget som stör mig då jag är i gallerian kanske max en gång i veckan. Jag går in, gör mitt och kommer ut. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att folk skiter i gallerian och torkar klädera i slussarna? Jag trivs här i ett mångkulturellt område. Mitt kontor ligger på stureplan och jag skulle aldrig någonsin kunna bo i ett område där det bara bor snobbiga människor. Alla har vi våra preferenser och åsikter.
Högdalen är rätt trist, bodde där i något år som student men fick nog och och flyttade till Stureby. Här är det jäkligt lugnt och skönt vilket jag ser som ett stort plus.
Haha. Orten vs landet, löve it.Stureby är ju som att bo på landet, det har inte ens ett eget centrum. Stureby är enbart för pensionärer och barnfamiljer.
Jag bor iofs i Ärvinge men har bara bort här ett år. Men ärligt, finns det folk som bajsar ute? Helt ärligt har jag aldrig sett det med egna ögon. Handen på hjärtat.Bor också i förorten och har bott i Kista. Du vet vad jag pratar om då det är ett ganska stort problem, och inget görs åt saken. Hur mycket kostar saneringen oss skattebetalare? Det gäller i hela Stockholm med människoavföring osv skit.
Ja men pendeln går var 15e minut om den inte är försenad och en taxi kostar därefter SJ ännu mer sällan..Ja? Har inte alla det? Mitt kallar jag för SJs regionaltåg
I know.. är born n Raised i 195förortmärsta4life, lagt ut en hel förmögenhet på taxiresor till/från stan!Ja men pendeln går var 15e minut om den inte är försenad och en taxi kostar därefter SJ ännu mer sällan..
Sen har ju inte Märsta något att erbjuda som inte en närförort har mer än billigare kvm priser om man inte har en koppling dit.
Jobbar i kista och har heller aldrig sett nått sånt, men arkitekturen och att åka tuben därifrån efter 20.00 känns aldrig särskilt kul.Jag bor iofs i Ärvinge men har bara bort här ett år. Men ärligt, finns det folk som bajsar ute? Helt ärligt har jag aldrig sett det med egna ögon. Handen på hjärtat.
Har aldrig känt mig tryggare på tricken än när jag bodde i Kista. Trivdes visserligen inte i Kista då jag tyckte det var för långt till natur med vatten. Uppväxt i Hässelby med gångavstånd till både natur, vatten och centrum. Men att bo längst ut på gröna har sina nackdelar. Lång restid med tricken, ännu längre med bil om man hamnade i köerna. På gröna linjen var det mest bängskallar efter 22 vardags kvällar medans blåa linjen var packad med folk som hade jobbat sent.Jobbar i kista och har heller aldrig sett nått sånt, men arkitekturen och att åka tuben därifrån efter 20.00 känns aldrig särskilt kul.