• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När bär man Pilot

johpe

Panerai
2-Faktor
Har snöat in lite på IWCs enligt mig snyggaste pilot klocka IW387804.
IW387804.jpg

Tycker den är helt fantastisk (om än lite dyr).

Men frågan är när eller till vad bär man egentligen en pilotklocka?
 

sir alex

Panerai
Funkar precis som en dykare i alla sammanhang. Skippa dock klockan på bröllop och liknande. Klädkoder år 2015 är ganska liberala.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
När man åker upp och markerar mot ryssarna utanför Gotland är väl lämpligt :stop:

För oss andra funkar det väl till det mesta. IWC gör verkligen fantastiska flygare!

Hehe, ja jag glömde skriva det i trådstarten, jag är inte pilot. Hade jag varit det så hade det varit lätt, då hade man burit den varje dag på jobbet.

Nu känns det för mig som en pilot klocka oftast hamnar ngnstans mitt i mellan dykar-casual och kostym-dresser då den oftast känns smäckrare än en dykare men inte lika ren eller guldig som en riktigt dressare.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Glömde oxå att be er med piloter att även slänga upp bilder på dem för o se om man kan hitta ngt annat trevligt att fundera på än just ovan IWC.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag har haft nöjet att äga en 3878 och det är en fantastisk snygg klocka som jag använde som vanligt sportur.
Tyvärr förändras ju smaken och numera tycker jag att den är lite för stor. Tycker inte att en klocka ska dominera armen utan mer smälta in.
Titta även på den klassiska 3717 som är mindre i storlek, dock utan in-house verk.
Den har jag behållit, dessutom till en billigare peng :)
Men smaken är ju personlig och gillar du större klockor så är det svårt att hitta en snyggare pilot, ardoise tavlan är fantastisk!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har haft en 3717 och den funkade till allt. Dock var den tjock som fanken vilket blev himla irriterande om man bar skjorta med knäppta manschetter, typ om du måste ha kostym på jobbet. Klockan kom aldrig in under manschetten utan låg utanför och skavde. Apjobbigt
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har haft en 3717 och den funkade till allt. Dock var den tjock som fanken vilket blev himla irriterande om man bar skjorta med knäppta manschetter, typ om du måste ha kostym på jobbet. Klockan kom aldrig in under manschetten utan låg utanför och skavde. Apjobbigt

Om han väljer bort 3878 så räcker pengarna till både en 3717 som sport och en 3714 Portuguese som dress ;)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag har haft nöjet att äga en 3878 och det är en fantastisk snygg klocka som jag använde som vanligt sportur.
Tyvärr förändras ju smaken och numera tycker jag att den är lite för stor. Tycker inte att en klocka ska dominera armen utan mer smälta in.
Titta även på den klassiska 3717 som är mindre i storlek, dock utan in-house verk.
Den har jag behållit, dessutom till en billigare peng :)
Men smaken är ju personlig och gillar du större klockor så är det svårt att hitta en snyggare pilot, ardoise tavlan är fantastisk!
3878 är riktigt fin och på gränsen till en graal, men som du säger lite stor, är oxå lite fundersam till om man tröttnar på 43mm till slut. I och med att jag är en riktig sucker för "applied indices" så är 3717-02 ett helt ok alternativ medan den svarta tavlan med målade index är snygg men inte min grej.

Om han väljer bort 3878 så räcker pengarna till både en 3717 som sport och en 3714 Portuguese som dress ;)
Det får väl erkännas att jag länge suktat efter en Portuguese också.. :) fantastiskt fin!
 

ScubaKing

Audemars
Jag såg denna klocka live förra helgen, det var den MÄKTIGASTE klockan jag någonsin har skådat! Bilderna gör den aldrig rättvisa, den var helt fantastisk i verklighet.

OdwsyRn.jpg
 
Topp