Ändå billigt (eller i värsta fall i samma ballpark) jämfört med 6500kr var femte år som jag tror att Nymans tar.Jag minns inte exakt men 15-17' för en Sub från 90-talet. Tveksamt om den servats någon gång innan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ändå billigt (eller i värsta fall i samma ballpark) jämfört med 6500kr var femte år som jag tror att Nymans tar.Jag minns inte exakt men 15-17' för en Sub från 90-talet. Tveksamt om den servats någon gång innan.
Det är klart att det alltid är nåt som måste åtgärdas "ska de ta 5000kr och säga att det var en fin klocka"Möjligtvis overkill men jag servar vart 5:e år och alltid verkar det vara något som behöver åtgärdas...
Sant, nu väntade ju jag iofs nästan 8år med min.Billigare än att serva var femte år för ~5000kr sedan 90-talet då![]()
Självklart är det luddigt och har inte påstått något annat.Fast det där är ju ganska luddigt... beror på modell och användande... när kan man vänta i 10 år och när behövs det service vid säg 6 år?
Det kan ha varit upp mot 20' med, minns inte riktigt.Ändå billigt (eller i värsta fall i samma ballpark) jämfört med 6500kr var femte år som jag tror att Nymans tar.
Nu har jag ju fått kostnadsförslag som jag sedan godkänt. Litar på ADn och ansvarig urmakare, sen har ju alltid valet att gå vidare med service eller byte av vissa delar varit mitt eget. (Förmodligen inget måste alla gånger men jag har oftast valt att gå vidare ändå i proaktivt syfte för lång livslängd och för att hålla klockorna i schysst skick)Det är klart att det alltid är nåt som måste åtgärdas "ska de ta 5000kr och säga att det var en fin klocka"
Håller helt och hållet med!Självklart är det luddigt och har inte påstått något annat.Tycker mer man kan se det som en indikator på att en modern Rolex inte kräver service allt för ofta. Sedan får man väl ha förnuft nog att lämna in sin klocka efter 4 år om den inte beter sig som vanligt. Mår man bättre av att serva sin klocka vart femte år ska man väl göra det. Finns väl inget svar som kommer säga exakt när just du behöver serva din klocka.
![]()