• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När det gäller "tactical"?

embassyone

Basic
2-Faktor
Hej,

Skulle vara intressant att höra era åsikter om "tactical" och "navy seal" klockor när det kommer till kvalite'
och pålitlighet.

Har själv en Smith & Wesson SWAT för tillfället, som jag är extremt nöjd med. Men har börjat titta på en
del tritium varianter. Har tittat lite på Luminox, men efter att ha tittat på en del reviews på Youtube har jag
blivit tveksam. Så vad gäller? Luminox, Traser, KHS, Uzi etc. etc? Vad tycker ni är top notch? :)

242510BC-2B02-44EC-817A-5D53FF97020C.jpeg

köpte denna beg här på kS, först blev det imma på glaset, sedan efter någon vecka i ris funkade den ett tag. Sen blev en av visarna skev och låste tidvisningen. Lämnade in för visarkorrigering. Efter ytterligare tid stannade den. Tänkte batteribyte, men urmakaren tänkte verkbyte pgr av tidigare kondens med rost som följd...
efter det gick originalgummit sönder, sprack i spännet.

skulle jag köpa en igen? Nej.

Marathon kanske? Jag har en sån här: https://www.marathonwatch.com/colle...ator-with-tritium-41mm?variant=29472825278506
De har ju dykarvarianter också om det är det man föredrar. Tritium, väldigt lätt och bekväm att bära. (Men bandet som följer med vill man byta till ett riktigt NATO t.ex.) Har inte testan den i "fält" på riktigt dock, så jag vet inte hur mycket stryk den verkligen tål, men målgruppen är ju rätt i alla fall...

Marathon kanske? Jag har en sån här: https://www.marathonwatch.com/colle...ator-with-tritium-41mm?variant=29472825278506
De har ju dykarvarianter också om det är det man föredrar. Tritium, väldigt lätt och bekväm att bära. (Men bandet som följer med vill man byta till ett riktigt NATO t.ex.) Har inte testan den i "fält" på riktigt dock, så jag vet inte hur mycket stryk den verkligen tål, men målgruppen är ju rätt i alla fall...

det är nog en sån jag vill ha egentligen...

Min uppfattning är att de flesta inom uniformsyrkena generellt bär G-Shock eller Suunto precis som någon tidigare skrev.
G-shock är the shit!
När jag var på mission hade en av mina gruppmedlemmar en Luminox och den blev så sjukt repig efter halva tiden så en sådan skulle jag aldrig köpa.
Jocko Willink välkänd Seal lägger dagligen upp en bild på sin klocka när han går och tränar:
https://www.instagram.com/p/B7YDojaj8R0/

Senast ändrad:
Min uppfattning är att de flesta inom uniformsyrkena generellt bär G-Shock eller Suunto precis som någon tidigare skrev.
G-shock är the shit!
När jag var på mission hade en av mina gruppmedlemmar en Luminox och den blev så sjukt repig efter halva tiden så en sådan skulle jag aldrig köpa.
Jocko Willink känd och välkänd Seal lägger dagligen upp en bild på sin klocka när han går och tränar:
https://www.instagram.com/p/B7YDojaj8R0/

Fruktansvärt tråkig klocka det där, men troligen är det ju precis den typen dem kör.

Hej,

Skulle vara intressant att höra era åsikter om "tactical" och "navy seal" klockor när det kommer till kvalite'
och pålitlighet.

Har själv en Smith & Wesson SWAT för tillfället, som jag är extremt nöjd med. Men har börjat titta på en
del tritium varianter. Har tittat lite på Luminox, men efter att ha tittat på en del reviews på Youtube har jag
blivit tveksam. Så vad gäller? Luminox, Traser, KHS, Uzi etc. etc? Vad tycker ni är top notch? :)
Ska du ha för det är coolt eller ska den användas skarpt?

Fruktansvärt tråkig klocka det där, men troligen är det ju precis den typen dem kör.

Jag håller med, men generellt är de flesta "taktiska klockor" inte speciellt snygga då de används utanför "tuffa aktiviteter" upplever jag, de mesta annat är snyggare till t-shirt eller skorta, eventuellt är det snyggt till fyskläder eller friluftskläder men smaken är ju som baken som man brukar säga...

Valfri Breitling Avenger skulle jag säga..

Breitling_Avenger-Chronograph-45-Night-Mission_reclining_10001.jpg

Den var riktigt snygg, men den skulle jag själv aldrig våga använda om jag skulle "Gå hårt" till.
Frågan är varför man daltar med sina klockor? Den borde tåla det mesta, men troligtvis är det väl för att jag inte är rik som ett troll och skulle bli ledsen på mig själv om jag "förstörde" (Slet onödigt eller rispade) min klocka som jag fått lägga undan pengar till i flera månader för att kunna köpa.

Har både Luminox och Traser men om jag skulle välja så blir det nog Traser. Jag har inte misshandlat någon av klockorna.
Marathon tsar och gsar är värda att kolla upp också, men de har jag inte testat.
Skulle jag jobba som Navy Seal så skulle jag ta en G-shock. :cool:
PSX_20200118_193514.jpg

Rangeman är jävligt Tactical.

Bilagor

• Screenshot_20200121-211716_Instagram.jpg
    Screenshot_20200121-211716_Instagram.jpg
    270.5 KB · Visningar: 7
  • Like
Reactions: Ncs
Har både Luminox och Traser men om jag skulle välja så blir det nog Traser. Jag har inte misshandlat någon av klockorna.
Marathon tsar och gsar är värda att kolla upp också, men de har jag inte testat.
Skulle jag jobba som Navy Seal så skulle jag ta en G-shock. :cool:
PSX_20200118_193514.jpg
Trasern såg riktigt go ut, inget märke jag kände till. Riktigt goa!!

En Sinn UX borde väl checka en del boxar?
https://www.sinn.de/en/Diving_Watches/UX.htm

* Completely made of high-strength seawater-resistant German Submarine Steel
* Tested based on European diving equipment standards and certified by DNV GL
* Official service watch of the German GSG 9 special forces
* Thanks HYDRO Technology for perfect readability even under water and freedom from reflection at any angle and completely free from fogging
* Case and bezel made with Black Hard Coating on a TEGIMENT Technology basis
* Functionally reliable from –20 °C up to +60°C
* High-precision quartz movement, temperature compensated
* Captive diver's bezel with minute ratcheting
* Crown on the left side of the case to prevent pressure on the back of the hand
* Mission timer design for optimal readability
* Sapphire crystal glass
* Pressure tightness of the movement to 500 bar (approximately 5,000m diving depth), of the case to 1200 bar (approximately 12,000m diving depth),certified by DNV GL
* Low pressure resistant

Riktigt go. Hittar dock ingen svensk sida som säljer just den modellen?
Just den modellen är discontinued men det finns fortfarande en del butiker som har kvar den i lager. I Sverige vet jag dock inte vart du skulle kunna hitta. Dyker upp beggat på forumet då och då.

Tillbaka
Topp