• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När det går lite för långt i skapandet...

Isodor

Audemars
ABlogToWatch.com är en rolig hemsida där man presenterar lite nya ur som kommer ut och även recenserar ibland.

Tillskillnad från Hodinkee så riktar sig även hemsidan väldigt mycket till nya skapelser av mindre företag. Gärna lite mer extrema.

Snubblade över denna läsning idag:
http://www.ablogtowatch.com/urwerk-ur-1001-titan-zeit-device-pocket-watch-wrist/

Urwerk-UR-1001-Titan-pocket-watch-bracelet-4.jpg



Minst sagt en riktigt Power-Ranger dinka.. Undrar hur den känns på handleden.

Och att den skulle in under skjortärmen är väl knappast tänkbart så länge man inte har vägarna förbi Dressman XXL.

Vad säger ni, bra eller anus? Skulle ni kunna tänka Er lite mer "spaciga" dinkor eller är det mer klassiskt som gäller?
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Jag har väldigt svårt att fokusera blicken på klockan! Den är fruktansvärt rörig i mina ögon.
Så för att svara på din ursprungliga fråga, Nej, jag diggar den klassiska stilen mer.
 
Felix Baumgartner, aka Mannen bakom Urwerk Geneve.

Riktigt annorlunda klockor, men kvalitén är otroligt hög, likaså de innovativa lösningarna i deras verk.
 

F-L-P

Panerai
Inte snygg men jävligt grym.
Skulle lätt köpt en att ha som fickur om jag hade allt annat jag kunde komma på och fortfarande oändligt med deg.

Som sagt, detta är konceptklockor som skall pusha gränserna, tycker att de gör ett fenomenalt jobb med det.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Riktigt coola innovationer att visa tiden på. Kanske inget snabbt och lätt avläst men ingenjörskonst på hög nivå får man ju säga. Skulle lätt kunna tänka ett sådant fickur mest för arbetet bakom det. :)
 

Corrado

Breitling
ABlogToWatch.com är en rolig hemsida där man presenterar lite nya ur som kommer ut och även recenserar ibland.

Tillskillnad från Hodinkee så riktar sig även hemsidan väldigt mycket till nya skapelser av mindre företag. Gärna lite mer extrema.

Snubblade över denna läsning idag:
http://www.ablogtowatch.com/urwerk-ur-1001-titan-zeit-device-pocket-watch-wrist/

Urwerk-UR-1001-Titan-pocket-watch-bracelet-4.jpg



Minst sagt en riktigt Power-Ranger dinka.. Undrar hur den känns på handleden.

Och att den skulle in under skjortärmen är väl knappast tänkbart så länge man inte har vägarna förbi Dressman XXL.

Vad säger ni, bra eller anus? Skulle ni kunna tänka Er lite mer "spaciga" dinkor eller är det mer klassiskt som gäller?
Kan lika gärna spänna fast Ipaden på armen. :)
 

paradis

Audemars
Skulle inte vilja ha om jag fick den gratis............:eek: Visa företag vet inte vad dom ska hitta på. Några kopierar andras märke ,andra kör med detta .......:)
 
Topp