• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer Datejust i 40 mm?

P

Philippe Stern

Guest
Rolex Datejust ll är en designflopp. När kommer Datejust 40 mm? Redan 2016?
 

flugan

Cartier
Var inne på Bergströms häromdagen, säljaren där sa att det har varit indikationer på att 41mm blir kvar men att det snarare skulle komma en till 38-39mm..???
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var inne på Bergströms häromdagen, säljaren där sa att det har varit indikationer på att 41mm blir kvar men att det snarare skulle komma en till 38-39mm..???
Man kan ju gissa att det skulle kunna komma DJ i samma storlek som nya OP, vore logiskt.

Jag tycker tyvärr nya OP är rätt tråkig IRL men en DJ i samma size hade jag nog faktiskt blivit sugen på.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är lite inne på samma spår som @yonsson . Tror det kommer en DJ 39:a och att 36:an & 41:an blir kvar, då finns det 3 storlekar av DJ.
 
Senast ändrad:
P

Philippe Stern

Guest
Day-date och Datejust var båda 36 mm från början. DD har nu en 40 mm. Varför tror ni inte att DJ går samma väg?
 

DrDre

Patek
Det kan ju vara så att man vill släppa en ny DJ samtidigt som man sätter i det nya urverket 3235. Annars blir det ngn övergångslösning där man först släpper DJ 40 och sedan direkt efter det så kommer den en uppdaterad variant med 3235. Det finns ju faktiskt redan en 39mm variant med nya verket som är ganska lik en tänkbar framtida DJ. Pearlmaster. Om man använder lite fantasi och tänker bort just pärlor och blinget, så tycker jag den ser rätt lovande ut.

Rolex-Datejust-Pearlmaster-39-Diamond-3235-aBlogtoWatch-29.jpg


Rolex-Datejust-Pearlmaster-39-Watch-baselworld-2015-orange.jpg



Rolex-Datejust-Pearlmaster-39-Diamond-3235-aBlogtoWatch-8.jpg
 

Samps

Cartier
Jag HOPPPAS verkligen att den kommer i 40mm, precis som den tidigare har följt Day-Date storleksmässigt. 40mm Day-Date har verkligen de perfekta proportionerna.
DJ 226234, mumma =)
 

Apansson

Torpare
Det kan ju vara så att man vill släppa en ny DJ samtidigt som man sätter i det nya urverket 3235. Annars blir det ngn övergångslösning där man först släpper DJ 40 och sedan direkt efter det så kommer den en uppdaterad variant med 3235. Det finns ju faktiskt redan en 39mm variant med nya verket som är ganska lik en tänkbar framtida DJ. Pearlmaster. Om man använder lite fantasi och tänker bort just pärlor och blinget, så tycker jag den ser rätt lovande ut.
Den gulgudaren är så jävla fet.
 
Topp