• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När seriösa märken gör rena kopior...

Homage eller ren kopia?

• En homage till Rolex modeller.

Röster: 14 9.0%
  • Ren kopia.

Röster: 64 41.3%
  • Är Davosa numera ett "seriöst" märke?

Röster: 77 49.7%

• Totala väljare
    155
Du menar att ingen annan än IWC får göra en vit krograf med index i rosé? Inte en enda gång har jag tänkt på en portugieser när jag sett den där.
Nej, jag tycker att Hamiltons exekvering av portugeser är snyggare än IWC:s ... men folk är ganska bra på att döma ut de mindre märkena utan att tänka på att de som hålls högt här också kopierar. :)

10 stycken som på allvar tycker att det är (typ) okej? Fy. Fan.
Screenshot_20171224-234152.jpg

20171225_122550.jpg
Jag förstår inte riktigt varför folk köper sådana här lookalikes. Kanske kan dom lura ngn klockintresserad om man håller dom på avstånd? Det är väl bättre att köpa något unikt eller åtminstone unikare? Jag får t.o.m olustkänslor av bezellen på min gamla Certina

Man får nog ta höjd för att väldigt många människor inte bryr sig om "klockor".
Man har dem som man har ett armband. Funktion, hantverk och historia är inte relevant för alla. Det ska se ut på ett visst sätt bara. Ett alibi för lite glitter på armen kanske. För min del är det ok, och om det håller klocktillverkarna från ruinens brant så tycker jag det är ok med.
Jag köper inte den typen av klockor men det är ju jag det.

Jag köpte en Invicta på nätet. En dykarautomat för 1500 att ha som slit och slängklocka till stranden och på semester. Har fungerat jättebra, men irritationen över att designen är en ripoff på en Rolex växer mer och mer, hade verkligen föredragit att de hade haft en egen design istället för att kopiera någon annans.

Tillbaka
Topp