Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man kalla det en livskris?
För snart två år sen köpte jag min drömmklocka.
Klockan jag suktat efter i 9 år.
Klockan som gjorde min hel.
Äntligen va urverket rätt, dimensionerna va i propotion och färgen gudomlisk.
Jag älskar denna klocka.
Den är allt jag vill ha och lite till.
Detta är MIN klocka.
Klockan som gjort mig till OWG.
Omega Seamaster Planet Ocean 8900
43,5 mm skönhet
![]()
En klocka som varje gång jag ser den får mig att inser att jag inte behöver en annan klocka i mitt liv.
Men nu har djävulen slagit klorna i mig.
Jag är och vill vara en OWG.
Men är en massiv PO rätt klocka att vara det med?!
POn funkar perfekt i mitt liv just nu.
Jag är runt 30, aktivt liv och sitter mest på kontor. Jag är ingen liten människa och gillar ordentliga klockor skarpt. Hela POns formspråk, teknik och look passar mig perfekt (tycker jag). Men hur kommer det vara sen? Jag kommer troligen sitta på kontoret hela livet. Kommer troligen inte göra några stordåd. Kommer gå i pension och ha det gött då också.
Vad mitt problem är att jag har börjat fundera på om POn är en ungdomsklocka?
Färgglad, väldigt markant och gör onekligen ett intryck (lite som jag själv).
När ska man bli vuxen och skaffa sig en vuxen klocka?
Om jag vill vara en OWG, ska jag behöva byta klocka nu och göra den till en del av min personlighete? Ska jag behöva göra slut med min kärlek? Ska jag köpa en till klocka senare och låta ena bli liggande och glömmas bort? Hur ska man kunna alternera två OWG klockor?! Det säger ju emot sig själv!
Följande alternativ tycker jag är fantastiska och skulle kunna va klockan på en äldre herre framöver.
(Lånade bilder)
![]()
Omega Seamaster Aqua terra (änder modell)
![]()
Rolex Datejust 41
![]()
Grand Seiko Spring Drive
(Man ser ju en tydlig trend i alla fall..)
Är jag paranoid, extrem och överanalyserande? F@N!!!
Hjälp mig få rätsida på det här!
Haha, nej. Tyvärr inte.Såg en AT i dagens klocktråd. Slog du till?
Ett förslag är att dra sig lite ifrån vad du redan har för att få lite variation. En dykare och en "allroundklocka" överlappar ju varandra väldigt mycket, så en väg vidare kan var att välja något annorlunda. Tre förnuftiga ikoner att titta vidare på: Cartier Tank Solo (finns i lite olika storlekar och med batteri eller mekanik), Breitling Navitimer (med 7750 finns de till mkt rimligt pris på tex Chrono24) och Speedmastern (manual kan ju vara smidigt om klockan ska användas i rotation).
![]()
![]()
![]()
Byt inte klockan innan du har bytt garderoben och livsstilen! Låter som att den ligger dig varmt om hjärtat så varför byta till en tråkigare farbrorklocka innan du blivit tråkigare farbror. Om du är rastlös, testa nåt i samma stil istället. Eller passa på att köra en fet hublot innan alla kommer att se den som en 40-årskris!Kan man kalla det en livskris?
För snart två år sen köpte jag min drömmklocka.
Klockan jag suktat efter i 9 år.
Klockan som gjorde min hel.
Äntligen va urverket rätt, dimensionerna va i propotion och färgen gudomlisk.
Jag älskar denna klocka.
Den är allt jag vill ha och lite till.
Detta är MIN klocka.
Klockan som gjort mig till OWG.
Omega Seamaster Planet Ocean 8900
43,5 mm skönhet
![]()
En klocka som varje gång jag ser den får mig att inser att jag inte behöver en annan klocka i mitt liv.
Men nu har djävulen slagit klorna i mig.
Jag är och vill vara en OWG.
Men är en massiv PO rätt klocka att vara det med?!
POn funkar perfekt i mitt liv just nu.
Jag är runt 30, aktivt liv och sitter mest på kontor. Jag är ingen liten människa och gillar ordentliga klockor skarpt. Hela POns formspråk, teknik och look passar mig perfekt (tycker jag). Men hur kommer det vara sen? Jag kommer troligen sitta på kontoret hela livet. Kommer troligen inte göra några stordåd. Kommer gå i pension och ha det gött då också.
Vad mitt problem är att jag har börjat fundera på om POn är en ungdomsklocka?
Färgglad, väldigt markant och gör onekligen ett intryck (lite som jag själv).
När ska man bli vuxen och skaffa sig en vuxen klocka?
Om jag vill vara en OWG, ska jag behöva byta klocka nu och göra den till en del av min personlighete? Ska jag behöva göra slut med min kärlek? Ska jag köpa en till klocka senare och låta ena bli liggande och glömmas bort? Hur ska man kunna alternera två OWG klockor?! Det säger ju emot sig själv!
Följande alternativ tycker jag är fantastiska och skulle kunna va klockan på en äldre herre framöver.
(Lånade bilder)
![]()
Omega Seamaster Aqua terra (änder modell)
![]()
Rolex Datejust 41
![]()
Grand Seiko Spring Drive
(Man ser ju en tydlig trend i alla fall..)
Är jag paranoid, extrem och överanalyserande? F@N!!!
Hjälp mig få rätsida på det här!