• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När vi två blir en (Wittnauer-duo ska hårdbantas)

Vilken ska säljas, 1 eller 2?

  • 1

    Röster: 22 78.6%
  • 2

    Röster: 6 21.4%

  • Totala väljare
    28

Jens

Greedo
Jag skulle ha gjort mig av med nr 2, har väldigt svårt för visarna på den. Jag hittar liksom ingen harmoni i tavlan. Nr 1 däremot är fantastisk för att vara en kronograf.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Om någon måste! Så får 1an gå!

2an är klart charmigare!!
Inga måsten här inte men jag borde då annat hägrar du vet...:)
1:an ska bort! Den känns orolig med sina rektangulära, pyramidformade och runda index. 2:an är mer harmonisk.
Intressant, tack för synpunkterna!
Vad betingar dessa i värde ca?
Blev själv lite sugen på dessa :)
Jag har sett dem gå för allt mellan 3000-10000 beroende på skick...
Jag skulle ha gjort mig av med nr 2, har väldigt svårt för visarna på den. Jag hittar liksom ingen harmoni i tavlan. Nr 1 däremot är fantastisk för att vara en kronograf.
Tack för det, Jens...1:ans odds ökade avsevärt nu...:)
Hur var det med verken?

Röstade bort 2:an detta oaktat...
Har för mig att det sitter Valjoux 7733 i båda och kan kolla när jag får hem dem. Ännu en som favoriserar 1:an, härligt! :) tackar!
 
C

China

Guest
:)
Kanske är det så, det finns betydligt "tråkigare" kronografer i lådan som borde gå före ut på K&S...

Jo, jag tycker att båda har sin charm. Och som du konstaterar så finns det betydligt tråkigare kronografer (utan att veta hur samlingen ser ut) om du känner ett behov av att rensa bland skatterna.:)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack för er input, känner lika starkt för båda så antingen gör jag mig av med båda eller så får båda stanna...taskigt att bryta upp ett så fint syskonpar...:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för er input, känner lika starkt för båda så antingen gör jag mig av med båda eller så får båda stanna...taskigt att bryta upp ett så fint syskonpar...:)

Behåll dem. Du har ju ganska gott om kanonmat du kan skicka i fält innan du behöver offra specialtrupperna... ;)
 
Topp