• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nära och kära

Har väll påverkar frun en hel del.
Numera kollar hon typ alltid på vad folk har på armen. Kan nämna en hel del och fått en någolunda koll. Ganska stolt över henne!

Jag har fått en fin teckning av min dotter som vid tidig ålder vet vad hon vill ha.
Patikler = Patek
Jag känner att hon är på rätt spår :).

0D2E565E-3038-467D-996D-63DC5F9EB902.jpeg

Hur har ni påverkat era nära och kära?
En sådan där "Patikler" skulle man ju ha! :D
Har väl fått både frun och sonen att iaf känna till olika klockor.

Har tvingat på både fru och dotter varsin Rolex, visserligen vintage, men ändå och med all tänkbar välvilja. Ville att de skulle förstå. I julas fick jag den stora Rolexboken av dottern och frun frågar hela tiden ”vad har de för klockor?” när vi glor på tv :)

Nada, mest bara blivit dumförklarad av föräldrar och syster. ” Mobilen har ju klocka” och ”hur kan man lägga en massa pengar på sånt” Men att lägga massa pengar på barrväxter och blommor i alla dess olika slag, där hälften dör under vargavintrarna här uppe är fullkomligt rimligt.

Min son (ett år och nio månader) har precis lärt sig sätta ihop två ord. När han tar tag i min arm och säger "Bappa kocka" värmer det lite i hjärtat.

Och min fru har motvilligt erkänt att hon tycker det är lite kul att se att kollegor bär Omega etc.

Sonen undrar ofta vart min klocka är om den inte sitter på handleden. Frugan har en Rolex som hon fått för massa år sedan innan vi träffades. Hon är dock tämligen ointresserad. Skrattar åt mina idéer :)

Kul tråd!
Min 6åring gjorde ett farsdagskort senast till mig med olika karaktärsdrag som snäll, rolig etc men det som stack ut var ”tycker om klockor”. 3åringen däremot tycker ok att lyssna på min klocka, särskilt vid läggdags;)

Just överhört från husets 6-åring som leker med sin 5-åriga kompis.
”Akta din klocka så den inte går sönder” säger 5-åringen.
”Det är en dykarklocka och dykarklockor är alltid tåliga” svarar 6-åringen. Hon vet.

Senast ändrad:
Min fru bär inte en ens en klocka. Försökte i början av vårt förhållande att ge henne en enkel liten damkvartsare i guld (double alltså), med orden "om du faktiskt börjar bära klocka så köper jag gärna en finare till dig". Åren har gått, och hon har inte börjat bära klocka, "har ju mobilen".

Men hon noterar mitt klockintresse, ibland slänger jag fram lite bilder och frågar om hon gillar det. Plötsligt en kväll började hon så sitta med Chrono24 själv i nån timme. Sedan gick hon och satte upp en postitlapp i köket som man ser när man passerar varje dag.

På lappen står det "Cartier Panthere Vendome" (bifogar suddig bild tagen från nätet).
panthere_vendome_yellow_gold_(P8nD)_tn_01.jpg

Låt mig säga så här: mitt estetiska sinne gläds, men min plånbok betraktar detta som en pyrrhusseger...

Tillbaka
Topp