• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nästa generation mekaniska urverk

Zenith-Defy-Lab-15-Hz-6.jpg

"The Zenith Defy Lab might be assembled at Zenith, but the case is made at (and developed by) Hublot, and the movement is produced (and developed) at TAG Heuer".

Sjukt cool!

Kanske beror det på att vi inte förstår hur den fungerar :) Själv tycker jag att... "den nya mojängen" ser ut som en älg målad av Kandinsky.
Hehe jag förstår inte 100% heller, men man måste ju se potentialen! +\-0,3 sek dygn, okänslig för position, magnetism och bra amplitud hela gångreserven.

Tycker också det är jäkligt roligt att det kommer något som är nytt och helt annorlunda. Som dessutom är användbart och kommer ge fördelar för konsumenten. Inte bara "wow vi satte en tourbillon på tourbillonen, gu va duktiga vi är på att bygga klockor!"

Mycket intressant! Jag kan tyvärr inte säga att jag förstår konceptet fullt ut. För mig ser det bara ut som ett stort balanshjul med mycket mindre amplitud. Men specsen de presenterade är ju imponerande! Det ska bli mycket spännande att se hur detta industrialiseras i framtiden!

Är det någon mer än jag som tycker att lanseringen inte kändes så 2017? :( Drönare var coolt för fem år sedan, och lättklädda tjejer i marknadsföring känns ännu mer passé.

Kolla från 03:10.

Kul med nya uppfinningar men den låter som en skallerorm : ( vilket hörs tydligt första sekundera av videon. Har fäst mig hårt vid "Tick Tock" ljudet.

Märkligt tyst om nya Zenith Defy Lab här på KS. Samtliga stora klockmedier raporterar ju som bara den idag.
Själv tycker jag den är svincool. Framför allt urverket men även boett materialet. Coolt också att urverket snart sitter i klockor runt 100k, vilket i samanhanget får ses som jäkligt billigt.

Sorry att jag återlivar denna tråd, men kom det fram något mer på Baselworld om när vi kan komma att se serieproducerade versioner? Svårt att få tag på en av tio, liksom.

Tillbaka
Topp